Kopřivnická automobilka zabývající se výrobou nákladních automobilů. Byla založena roku 1850 Ignácem Šustalou a jeho dvěma společníky. Výrobu kočárů a bryček doplnila v roce 1882 výroba vagónů, kdy jich z továrny vyjelo prvních 15. Zásadním mezníkem je pak rok 1897 kdy byl vyroben první osobní automobil „Präsident“ ve střední evropě a poté rok 1898, kdy byl vyroben první nákladní automobil.
Významnou měrou k úspěchu přispěl také geniální konstruktér Hans Ledwinka, který v roce 1923 představil veřejnosti osobní automobil T11. Revoluční konstrukce podvozku s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami vstoupila do dějin. Tatra je známá také díky používání převážně vzduchem chlazených motorů. V poválečném období se Tatra věnovala v oblasti osobních automobilů výrobě luxusních vozidel s vysokým komfortem jízdy. Mezi nejznámější patří například T603 nebo T613. Po druhé světové válce došlo také ke znárodnění Ringhofferových závodů na Smíchově, kde se vyráběli trolejbusy a tramvaje. Známé tramvaje T1, T2 a T3 tak byli vyráběny pod značkou Tatra až do osmdesátých let, než byl Smíchovský závod přeřazen pod ČKD.