Pořízení automobilu obecně je pro většinu lidí významnou investicí. Koupě ojetého vozu je o to víc časově náročná, že se nelze spolehnout na dobré záruky vyplývající ze smluvních závazků výrobce vozidla, jako při nákupu nového auta. Je potřeba věnovat mnohem více pozornosti detailní prohlídce vozidla, jež má sloužit kontrole jeho skutečného technického stavu, stejně jako dostatečně dlouhá zkušební jízda, při které nesledujeme pouze to, zda nám auto „sedí“, ale důkladně vyhlížíme každou drobnost, která by mohla naznačovat závady či minulé poruchy. Z toho je žádoucí co nejvíce zefektivnit hledání vhodné ojetiny: a to jak z pohledu času stráveného samotným hledáním, tak z pohledu času obětovaného prohlídkám vozů, které se nakonec ukážou jako nevyhovující. V posledních letech, stejně jako v jiných oblastech nákupu a prodeje, válcuje tištěnou inzerci ta internetová – která nabízí výrazně více prostoru jak pro text, tak pro fotografie, a významně také usnadňuje komunikaci mezi prodejci a zájemci. Každý si přeje prohlédnout a porovnat co nejširší nabídku vozů z pohodlí domova či kanceláře, vytvořit zúžený výběr vozidel, o která má zájem, a pak teprve vyrazit do terénu. Podobně jako například v oboru realit je současným trendem hledat nabídky v internetových katalozích ojetých vozidel, jež nabízejí kompletní přehled trhu a kombinují nabídku všech prodejců. Jako je zdlouhavé a neefektivní procházet weby jednotlivých realitních kanceláří, je v dnešní době stejně neuspokojivé shánět odkazy na jednotlivé autobazary a donekonečna vyplňovat své požadavky na ojeté auto zvlášť na stránkách každého prodejce. Portály, které soustředí na jedno místo veškeré nabídky všech autobazarů soukromých prodejců, a umožňují tak nejrychlejší výběr ojetiny a snadné porovnání zajímavých vozů, se díky četným výhodám těší velké oblibě kupujících. Příkladem může být portál ucar.cz, který do Česka dorazil po pěti letech působení v zahraničí, a který deklaruje, že je se svými více než 40 000 inzeráty a nabídkou přibližně 300 tuzemských autobazarů největší databází aktuálně nabízených ojetých vozů v České republice. Ucar.cz je pýchou svého provozovatele, společnosti Interbit, která vyzdvihuje použití nejmodernějších technologií. Ucar.cz potěší uživatele velmi jednoduchým, svěžím a přehledným řešením designu stránek, které zajistí rychlou orientaci a snadné ovládání, čímž je celý proces výběru ojetého vozidla urychlen. „Celý portál je koncipován tak, aby byl lehce přehledný, příjemný na dotek a připravený na okružní jízdu po autobazarech celé České republiky, ale i po domácích garážích soukromých prodejců“, říká Mirek Kasan, ředitel pro komunikaci společnosti Interbit. Cizinci, jak ze západu tak z východu, kteří dlouhodobě pobývají v České republice a zvažují nákup ojetého vozu, jistě uvítají anglickou a ruskou jazykovou verzi portálu. Ucar.cz soustředí na svých stránkách inzerci všech typů ojetých vozů, včetně terénních, pracovních, užitkových, nákladních, obytných vozidel, přívěsů a návěsu, motocyklů či autobusů. „Vyhledávací systém je uzpůsoben tak, aby uspokojil jak laiky, kteří si chtějí jenom prohlédnou nabídku obecně, tak i nejnáročnější uživatele, kteří přesně nadefinují specifikaci vozů a chtějí vidět stejně přesně odpovídající výsledky“, popisuje portál Kasan. Vyhledávání nabídek automobilů probíhá primárně podle kategorií značky, modelu vozu, typu karoserie, ceny auta, roku výroby a stavu tachometru ojetiny. Výsledky hledání lze dále filtrovat pomocí parametrů jako je typ motoru či převodovky, počet dveří, ekologický standard či barva exteriéru. Jednotlivé filtry lze jediným kliknutím opět rušit, pokud se výběr po zadání všech kritérií zúží příliš. Celý systém je velmi intuitivní a o poznání přehlednější než u jiných obdobných webových stránek, což v prvé řadě šetří čas uživatele.