Ceny ojetých automobilů průběžně klesají od chvíle, kdy světová ekonomická krize začala ovlivňovat český trh. Již během roku 2009 byl nákup ojetin proti předchozímu období velmi výhodný a tento trend pokračoval i v prvním pololetí roku 2010. V dubnu tohoto roku provedla společnost GE Money Auto průzkum mezi 50ti prodejci ojetých aut, který potvrdil, že ceny ojetin se nyní nachází na dlouhodobém minimu. Informovala o tom také ČTK. Ceny vozů z druhé ruky klesly meziročně v průměru o 20%, u některých prodejců dokonce o 30%. Mnoho článků na internetu i v tisku vyzívá váhající zájemce ke koupi právě v tomto období, neboť na další pád cen nelze spoléhat. Za poklesem hodnoty ojetých aut stojí zlevnění nových vozů na straně samotných výrobců v zájmu stimulace prodeje v době recese. Zároveň se v důsledku hospodářského útlumu zvýšil i počet aut nabízených k prodeji (svá auta prodávají lidé, kteří potřebují nahradit pokles nebo ztrátu příjmu, nebo si již provoz automobilu nemohou dovolit). Krize zároveň snížila poměr prodejů nových aut vůči ojetým z jednoho ku dvěma před krizí na jedno ku třem v tomto roce; většina kupujících přitom volí vozidla v ceně do 150 tisíc korun . Pro nadcházející období prodejci předpovídají krátkou stagnaci cen ojetin a pak následný růst způsobený oživením poptávky , takové prohlášení ovšem může být marketingovým tahem s cílem zvýšit tržby v tomto období. Zajímavý je poznatek, který rovněž vyplynul ze zmíněného průzkumu, a sice že chování spotřebitelů doznalo změn – většina zájemců o koupi ojetého vozu dnes nejprve porovnává nabídky prostřednictvím internetových stránek a následně se daleko více s prodejci pokouší o finální ceně vozu smlouvat. Tento fenomén může být připsán také rozmachu internetových katalogů ojetých vozů, které soustředí na jediné místo nabídky všech nebo většiny tuzemských autobazarů i soukromých prodejců, čímž dávají spotřebiteli možnost vytvořit si komplexní přehled o situaci na trhu ojetin a prohlédnout a porovnat velké množství nabídek. Například portál ucar.cz, jež provozuje firma Interbit s.r.o., prohlašuje, že je se svými více něž 40 000 inzerovanými vozy a díky spolupráci s více než 300 tuzemskými autobazary největší databází aktuálních nabídek ojetin v České republice.