Doby, kdy spotřebitel lačný po „novém“ ojetém voze navštívil několik nejbližších autobazarů a tam si vybral „to svoje“, dávno minuly. Minuly také doby, kdy byl kupující ochoten vybírat na základě dvou vět popisku v annonci a jedné černobílé fotografie dva na dva centimetry. Každý dnes očekává možnost shlédnout co nejširší počet nabídek, které vyhovují jeho požadavkům, ideálně na jednom místě, a chce okamžitě znát detaily a prohlížet velké fotografie a mít příležitost inzeráty pohodlně porovnat. Na tento vývoj v nárocích spotřebitele musí reagovat i nabídka: Kdo dnes nenabízí na internetu, neprodá. Výhody placené inzerce oproti té neplacené lze přirovnat ke zmíněnému rozdílu mezi tištěnou (byť placenou) inzercí a nabídkou na internetu. Zdarmá inzerce je často omezená mnoha podmínkami, jak množstvím nabízených vozů, tak časem, po který je ojetina inzerována, stejně jako možností ilustrovat nabídku automobilu fotografiemi. Z výše popsaného vzorce chování současného spotřebitele si ovšem snadno spočítáme, že stránku, která zobrazuje takto okleštěné nabídky ojetých vozů, většina uživatelů internetu nenavštíví. Nebude na ní ztrácet čas, kterého nákup ojetiny žádá tak jako tak mnoho (detailní prohlídka vybraného auta, pozorná a dlouhá zkušební jízda…). Informovaný zájemce o ojeté vozidlo rovnou zamíří na některý z největších online katalogů ojetých aut, (podobně jako při výběru bytu dnes málokdo zavítá na web každé realitní kanceláře zvlášť, nýbrž rovnou zamíří na portál, který kompletuje nabídky ze všech stran a šetří tak čas a energii zákazníka). Současný trend zkrátka je vybírat ojeté vozy tam, kde si zájemce snadno získá přehled o celém trhu a následně si vybere skutečně to nejvhodnější vozidlo. Pro dealery ojetých vozů – autobazary a autosalony – tak vyplývá nutnost na takových portálech inzerovat. Jednotlivé online katalogy aut se již začínají předhánět v tom, jak výhodné podmínky a nadstandardní funkce prodejcům ojetin nabídnou. Například ambiciózní portál ucar.cz, provozovaný společností Interbit, inzerentům umožňuje doplnit každý nabízený vůz až 24 fotografiemi, což je velmi neobvyklé. Mimo jiné registrovaným prodejcům také vytvoří jejich vlastní online autobazar, který je neustále aktualizovaný a ve kterém jsou zobrazeny všechny dostupné nabídky daného prodejce, a na který pak stačí přesměrovat vlastní internetové stránky. Prodejci ojetin tak odpadají náklady na výrobu a údržbu vlastního online autobazaru. Profesionální dealeři ojetých aut navíc mají na ucar.cz možnost vyzkoušet všechny výhody a jejich komerční návratnost během dvou měsíců bezplatného provozu, a teprve pak se rozhodnout, zda přejít na placený režim. Placená inzerce je pro dealery tudíž nejen nutností danou chováním spotřebitelů, ale také užitečným a zručným nástrojem k navýšení vlastního prodeje a zisku. „Pro profesionální dealery jsou připravené speciální funkce, jež na českém trhu jinde nenajdete. Ucar.cz je portál, jenž prolomil všechny dosavadní rekordy.“, říká Miroslav Kasan, ředitel pro komunikaci firmy Interbit.