Čtyřkolky Journeyman Z6 SSV Malé, mrštné a opravdu ne líné! To jsou nové čtyřkolky Z6 kategorie SSV od Jourenyman Europe. Sportovně-užítková čtyřkolka kategorie SSV (side-by-side vehicle) Gladiator Z6 Efi má Osvědčený motor 600cc s elektronickým vstřikováním paliva (EFI) BOSCH, pohon 4x4 s uzávěrkou předního diferenciálu, korbu pro převoz nákladu. Sportovní, mohutně dimenzovaný podvozek, dělá z Gladiatora Z6 EFI ideálního společníka pro aktivní vyznavače adrenalinové jízdy! Z6 při rozjezdech sice nepřišpendlí do sedadel, ale na šestistovku se vůbec nezdá líné. Na silnici klidně jede něco málo pod 90 km/h a v terénu si s rychlostí nemusíte zatěžovat hlavu - svižně jak do sjezdů, výjezdů, zatáček i do rolet. Je ale jasné, že na silnici by to možná pár koňů chtělo.. Postřehnutelná prodleva mezi plynem a odezvou motoru tu je patrná, než se Z6 rozjede, chvilku mu to trvá, ale jakmile se rozparádí, jede pěkně svižně. Motor čtyřkolky SSV se chová vyváženě, klidně, žádné cukání. Zmíněná decentní prodleva v odezvě k plynu nemusí nějak znepokojovat, i když živější by Z6 mohla být. Oproti UTV 530 ale Z6 je živější. A co zvuk? Pokud Z6 bublá na volnoběh, je skoro neslyšné, ale jak jsem dupnete na plyn, už všichni spozorní. Z kategorie SxS můžete být zvyklý na snížený výhled při výjezdech a sjezdech, ale tady se sníženého výhledu bát nemusíte. Při každém manévrování v terénu je vidět přesně tam, kam chcete a couvání je hračka. Co se sjezdů týče, tady mi noření do neznáma přijde podobné jako na klasické čtyřkolce, a ve výjezdech máte luxusní výhled a přitom žádné přemrštěný náhled na nebe. Nižší světlá výška je kompenzovaná stabilitou čtyřkolky. I šestistovku přinutite jezdit smykem, tyhle smyky umožnují decentní vzorek gum. Jakmile se čtyřkolka Z6 dostanete do zatáčky ve smyku, hned se poddajně nechá vyvézt. Manévrování na místě – při jakémkoli couvání, najíždění, otáčení se nemusíte s volantem přetahovat a i na silnici vypadá řizení lehké. Průjezdy mezi stromy se Z6 nejsou obtížné, tahle malá bugina se dá nacpat skoro všude! Řazení je ožehavé téma, možná zima zapracovala, ale řazení šlo více ztuha, než jak jsme zvyklí u dražších zámořských kolegů. Při sepnutí přední uzávěrky (ta se sepíná v klidu stroje) se jízdní vlastnosti stroje nepozměnily k horšímu, Z6 byla stále ovladatelná a hravá. Nebýt nešikovně zvoleného volantu, byla by to vážně hodně dobrá hračka do terénu. A ještě k designu: malé kompaktní čtyřkolky Journeyman SSV Z6 600cc EFi si buď zamilujete, nebo vůbec ne. Agresivní vzhled se ztrácí v kulatých křivkách i v nedostatečně robustních rámech. Přední halogenová světla jsou sice razantnějšího designu, ale ani tohle agresátorský dojem ze Z6 nedělá. Silnější stránkou jsou zajímavě řešená zrcátka, ta nemají chybu! Ač se Z6 tváří miniaturním dojmem, není tomu tak a je veliké tak akorát, ale to oceníte až po zasednutí za volant.