Každý snad i ví že drtivá většina pneumatik je plněna vzduchem, který je vtlačován do vzdušnice, neboli duše. Ovšem málokdo ví že koupě pneumatiky je leckdy těžší než výběr a koupě nového mobilního telefonu, nebo oblečení pro vaši ratolest. Ptáte se jakto ? Především je to díky obrovskému množství druhů pneumatik, které se v současnosti na trhu nachází. Pneumatiky se nesmí vybírat jen podle průměru kola, ale i podle šířky kola, typu konstrukce kostry, indexu rychlosti a nosnosti. Jedním z velmi podstatných částí kola je typ dezénu. Mnoho neřidičů si myslí že dezén, neboli drážky na pneumatice jsou jen čistě pro okrasu, ale i přesto že se jedná jen o malé drážky mají neuvěřitelně silný vliv na jízdu autem. Symetrický dezén je nejčastější a jedná se o typ dezénu, u kterého je jedno jak se na kolo nasadí na rozdíl od asymetrického dezénu, který má daná přesná pravidla. Vnitřní typ dezénu má za úkol odvádět vodu z mokré vozovky, takže snižuje riziko smyku. Kdežto vnější typ dezénu zaručuje stabilitu na rovné vozovce, ale i v zatáčkách. Pod pojmem směrový dezén si nelze představit nic jiného než drážku, která je na kolo nasazována ve směru šipek, které jsou na pneumatice znázorněny. Všechny pneumatiky mají mezinárodní typ značení ve tvaru například: 195/45 D15 90W, kde číslo 195 je šířka pneumatiky, 45 znamená percentuální poměr výšky pneumatiky k šířce, písmeno D je typ konstrukce kostry, který je v našem případe diagonální, 15ka je průměr disku v palcích, číslo 90 je index nosnosti, jehož hodnotu lze najít v technických parametrech auta a konečne W znamená index rychlosti, což je maximální rychlost, kterou pneumatika může jet po dobu 10ti minut bez toho, aby došlo k jakémukoli nebezpčí. Tuto hodnotu lze vyčíst v technických parametrech také. www.gumyber.cz