Konečně jsem měl to veliké štěstí a mohl se svést s novou Imprezou STI. Její vzhled vzbuzoval v ostatních řidičích respekt, ale zároveň i touhu závodit. Po nasednutí mě jako první zaujala elektronika, která se u předchozí verze nevyskytovala. Byl to ovladač si drive převzatý z Legacy a taky malé tlačítko s označením C.DIFF, rozdělující výkon mezi zadní a přední kola. To není u Imprezy STI žádná novinka, ale změna tu přece jen je. Nyní je možno poslat na zadní kola až 90% výkonu, zatímco u předchozí verze to bylo jen 60%. To jsou mé první zážitky s STI, ale teď už se pojďme projet. Jízda
impreza 08Už za městem se nás snažil dohnat černý Golf, ale byl bez šance. Pár svižných zatáček rovinka a sešlápnutí brzdy potom, co zjistíte že ta zatáčka ve předu se přibližuje strašně moc rychle. 300 koní je obrovská síla, kterou pocítíte hlavně od chvíle kdy zasáhne turbo. Je to jakoby vás vystřelili z děla, a navíc vás ta obrovská síla ještě víc vtlačí do sedaček. Chlápek, co nám Imprezu předával, nové STI přirovnal k motokáře a měl pravdu. Z auta jde cítit jistota i v těch ostřejších zatáčkách. Tlumiče mají dost tvrdé odpužení, a já cítil snad každou nerovnost. Rozhodně to není auto na dovolené, ale to každý asi moc dobře ví. Další věc, co se nám nezdála, byla veliká prodleva spojky. Ale teď jdeme zase chválit… koloMotor je svižný a podvozek je přímo výborný(až na ty tlumiče). Vůz je teď o 6cm širší, a tak je mnohem víc stabilnější, což znamená mnohem víc zábavy a zároveň bezpečí. Interiér
interier Impreze omlazení rozhodně prospělo. Použitému materiálu se nedá nic vyčíst, ani se nedá chválit. Je to prostě takový standard. Sedačky jsou pohodlné a je zajímavé, že Impreza má vyhřívání sedadel jen v nižší verzi. Jeden z argumentů proč tomu tak je, byl takový, že v STI se tak zapotíš, že vyhřívaní sedadel není potřeba. Pravdou ale je, že ve vyšší verzi jsou sedačky Recaro, které prostě vyhřívaní nemají. V autě sedíte poměrně nízko, ale pohodlně. Výhled z auta je díky velkým zpětným zrcátkům, které jsou nyní u Subaru samozřejmostí, velice dobrý. V základu je palubní počítač, který umí stresovat tím, že ukazuje aktuální spotřebu. V našem případě to bylo něco pod 20 litrů. V té vyšší výbavě to je počítač s dotekovým displejem, jaký můžete vidět v Legacy nebo Tribece.