Virtuální kancelář nabízí společnostem a podnikatelům kombinaci poskytnutí formálního sídla a administrativních služeb. Virtuální kancelář nabízí svobodu pracovat odkudkoli s firemním zázemím umístěným v prestižních klíčových lokalitách po celém světě bez finančního rizika, dlouhodobé nájemní smlouvy a jazykových bariér.
Koncept virtuální kanceláře je velkou evolucí obchodního průmyslu. Model klasických kanceláří přestává být efektivní a flexibilní pro potřeby nových obchodních modelů, trendů a firemních kultur. Výdaje za virtuální kancelář jsou nižší, a přesto máte image tradičního a luxusního kancelářského zázemí. Virtuální kanceláře také zpravidla fungují 24/7. I v časech ekonomické recese zaznamenávají tyto kanceláře růst. Mnoho společností začíná více využívat trendu „on-line business“ a je pro ně tedy zbytečné a zastaralé platit dlouhodobý pronájem za klasickou kancelář. S výhledem do budoucnosti se dá předpokládat, že virtuální kanceláře nahradí ty klasické. Výzkumy ukazují, že stále více lidí upřednostňuje mobilitu neboli práci z různých míst před prací v klasické kanceláři. Mnoho společností (mezi nejznámější patří Accenture a IBM) začleňuje již běžně model virtuálních kanceláří do své firemní kultury. Sféra virtuálních kanceláří také otevřela další podnikatelskou oblast – vývoj a servis produktů pro žadatele těchto kanceláří.
Virtuální kanceláře v Praze
Virtuální kanceláře a plně zařízení kanceláře k dlouhodobému i krátkodobému pronájmu v Praze:
- Praha 1 - Burzovní palác - Praha 1 - Praha City Center - Praha 4 - City Empiria - Praha 4 - Geminy B - Praha 10 - Garden Eleven
Práce ve virtuálních kancelářích se zdá být budoucností firem i podnikatelů, kteří potřebují být flexibilní ve spojení s různými městy po celém světě, zakládají zde své pobočky a přitom chtějí ušetřit čas, náklady za energie, administrativu a realitní makléře. Společnost Office Advisor již nyní registruje přes více než 100 aktuálních nabídek lokalit s nejlepšími podmínkami. Virtuální kanceláře jsou vhodné pro počáteční průzkum dané oblasti podnikání před pevným pronájmem kanceláří a náborem zaměstnanců.
Oficiální místo podnikání hraje velmi důležitou roli. Je součástí profesionálního image a poskytuje kdykoli možnost plně vybavené kanceláře či konferenční místnosti připravené pro obchodní jednání. Administrativní servis, poskytovaný profesionálním týmem, nabízí také obsluhu telefonátů, emailů a následné předávání vzkazů.
Jako svou profesionální obchodní adresu můžete zvolit některou z prestižních kancelářských budov po celém světě. Profesionální obchodní adresa zvýší vaše soukromí a sníží starosti, jaké byste měli s podnikáním z domova. Formální recepční na této obchodní adrese mohou přijímat a podepisovat přicházející poštu, doklady i zásilky, k dispozici vám mohou být také právníci.
V souvislosti s otázkou sídla společnosti v ČR byla vydána, v souladu s právní legislativou EU, nová právní úprava č. 215/2009 Sb. (novelizace znění § 19c občanského zákoníku) účinná od 20.7.2009 s právem svobodné volby sídla pro právnické i fyzické osoby a to i odlišně od místa, kde je jejich skutečná správa.
Prostory i servis virtuální kanceláře lze plně přizpůsobit konkrétním požadavkům. Konferenční místnost i samostatnou kancelář si lze pronajmout na hodinu, den, týden nebo měsíc. Poměrně často je zde také možnost internetu, faxu, kopírky, tiskárny, moderní obsluhy telefonních hovorů, videokonferencí, kuchyňky a odpočinkové místnosti. Administrativní služby dále mohou zahrnovat tým zkušených odborníků v kancelářském průmyslu, vysoce kvalitní IT servis, virtuální asistentku (bez tradičních nákladů na mzdy a pojištění), call centrum a to vše bez jazykových bariér a na vysoké profesionální úrovni. Rozjíždíte-li tedy business v zahraniční, virtuální kancelář může být tím pravým zázemím pro vaše obchodní jednání, se znalostí místních poměrů, jazyka i zákonů.