Do italského přístavu vplouvají lodě křídlovou bránou Securifor.
Futuristická perla budoucnosti Modernizace Stazione Marittima v Port Palermo přetváří současný přístav do symbolu italského industriálního designu. Slavný architekt Italo Rota přijal výzvu vytvořit futuristickou konstrukci z oceli a skla, vybavenou panoramatickými výtahy, světelnými instalacemi, které připomínají mořské dno a komerční prostor s restauracemi a obchody.
Moderna ruku v ruce s tradicí Všechny opravy mají za cíl vylepšit vybavení přístavu dle požadavků dnešní doby. Nově navržené budou oblasti pro rezervace a odbavování cestujících, čekárny a systémy kontroly přístupu. Trajektové linky mají být zkombinovány s restauracemi a obchodními prostory. Příjezdové bariéry ze strany města budou odstraněny. Vylepšena musí být také oblast dopravy a provozu (postaveny budou vnitřní silnice, kruhové objezdy a tunely)
Stále se ale nezapomíná na tradici. Historické fasády z 40. Let a některé staré konstrukce budou vyčištěny, renovovány a začleněny do současných prvků.
Oplocení přístavu po dobu renovace Změny v přístavu v Palermu jsou tak velké, že k udržení denní aktivity musela být vybudována dočasná struktura pro cestující. Proud lidí nastupujících na lodě a trajekty a vystupujících z nich je nasměrován systémem plotů a bran, které byly dodány a nainstalovány italskou divizí Betafence v Tortoretu. Chodníky jsou odděleny plotovými panely Securifor namontovanými na obdélníkové sloupky s bezpečnostními pásky. Každý panel je navíc vložen do ocelového rámu k zajištění vyšší odolnosti plotu. Vchody jsou vybaveny dvoukřídlými branami s výplní Securifor, dole posílenými horizontálními profily. Celý systém oplocení byl proveden v bílé barvě. Přímé chodníky k lodím byly odděleny mobilními ploty Tempofor F2 usazenými v ocelových podstavcích a podepřenými z obou stran sloupky.
Přístav Palermo – turistické centrum jižní Itálie Přístav Palermo je jeden z největších turistických přístavů na jihu Itálie. Zde počaly trajektové linky do Neapole, Janova a Tunisu, stejně tak jako trasy lodí na Liparské ostrovy a ostrov Ustica. Přístav slouží také nákladní dopravě a jako loděnice, kde jsou konstruovány nové cestovní a nákladní lodě. V roce 2007 prošlo přístavem Palermo 2 300 000 lidí.
Čtěte také: Brány Barofor v norském přístavu Stavanger