Značka kávy Lavazza je známým symbolem italského espessa. Nezaměnitelná chuť a vůně je zaručena! Proč tomu tak je se můžete dozvědět v následujícím článku, který voní nezaměnitelnou kávovou vůní značky Lavazza ale historií ve které se odráží nejen velká myšlenka a píle zakladatele Luigi Lavazza ale i revoluční zlomy na obchodním poli které se skládají nejen z převratných inovací ale i správných marketingových tahů.
Způsob pražení kávy Lavazza
Společnost Lavazza přísně dbá na kvalitu kávových zrn. Každá odrůda kávy musí splňovat přísná kritéria pří vývěru, kdy se testuje vůně, barva, kyselost a mnoho dalších parametrů. Výběr zelených zrn probíhá ve 4 fázích. V pražírnách se míchají zrnka různého druhu a původu. Od Brazílie, Kolumbie, přes Guatemalu, Costa Ricu, Honduras, Ugandu, Indonésii, Vietnam a Mexiko. Lavazza dováží kávová zrna z celého světa, přičemž klade důraz na udržitelné zemědělství a kontroluje jak kvalitu kávy, tak životní prostředí a pracovní podmínky tamních komunit. Pražení kávy probíhá konvekčním prouděním horkého vzduchu, čímž je dosaženo rovnoměrného a konstantního pražení. Vlastní balení kávy probíhá ve vakuu, používají se vícevrstevné materiály a jednosměrné ventily. Čerstvě upražená káva je ihned vakuově balena a tak ze své kvality a vůně ztrácí opravdu minimum. Lavazza vlastní certifikaci ISO 9001, aby jí dosáhla, podstupuje každý rok 25 000 kontrol v produkci. Historie značky Lavazza Historie kávy Lavazza se začíná psát vlastně již od roku 1885 kdy jeden ctižádostivý mladý ital jménem Luigi Lavazzo rozhodl vzít život do vlastních rukou a vybudovat si vlastní podnik. Jeho prvním krokem na dlouhé cestě bylo přestěhování do Turína, kde jako skladník se snaží získat zkušenosti. Po té, co si vyzkoušel práce spojené s obchodem založil o rok později koloniál Lavazza na Via San Tommaso 10. Byl to vlastně obchod, kde se prodávalo vše možné.