Velký ziskový potenciál tohoto druhu podnikání je důvodem toho, že toto odvětví je dnes naprosto plnohodnotným ekonomickým nástrojem, který si našel svoje místo ve struktuře obchodu na všech kontinentech a patří k nejatraktivnějším podnikatelským příležitostem současnosti.
Velké možnosti a potenciál „Interaktivní distribuce“ a mnohovrstevného marketingu jsou však přitažlivé nejen pro seriózní a poctivé podnikatele, ale bohužel i pro mnoho jednotlivců a organizací, které mají úplně jiné cíle, než rozvíjet důvěryhodné a dlouhodobé podnikatelské aktivity. Principy připomínající mnohovrstevný marketing byly proto za dobu existence tohoto oboru již mnohokrát napodobeny a bohužel i zneužity v podobě různých pyramidových schémat, finančních her a jiných neseriózních, nebo dokonce nelegálních struktur. To je důvod, proč podnikání, založené na principu síťového marketingu patří mezi nejatraktivnější, ale zároveň i mezi nejkontroverznější a nejdiskutovanější podnikatelské projekty dneška. Neinformované zdání klame
Pro mnoho lidí, kteří nemají dostatek informací a kteří přijdou do styku s touto obchodní příležitostí, mohou prezentace různých neseriózních struktur a kvalitního podnikání zdánlivě vypadat na první pohled velmi podobně a není se čemu divit, organizátoři pyramidových her totiž často záměrně, aby vzbudili zdání důvěryhodnosti, zaměňují své aktivity za „síťový“ nebo „mnohovrstevný“ marketing, často dokonce záměrně používají i podobnou rétoriku jako podnikatelé, zabývající se budováním seriózních podniků. Amway není pyramida
AmwayFirma Amway ČR, založená v roce 1993, je legální obchodní společnost, která své výrobky prodává systémem mnohovrstevného marketingu, který není ani pyramidovou hrou, ani jejím principem. Pyramidové hry jsou v České republice zákonem zakázány!!! V mnohovrstevném marketingu se prodávají výrobky konečným spotřebitelům za konkurenceschopné ceny na konkrétním trhu. Pro vstup do tohoto podnikání je třeba jen malé investice, která je v případě ukončení činnosti vratná. Za získání nových členů se v systému mnohovrstevného marketingu nevyplácejí žádné odměny. Tyto skutečnosti zásadně odlišují mnohovrstevný marketing od pyramidových her. Amway ČR také neprodává své výrobky formou podomního obchodu. Distributoři Amway jsou v pravidelném styku se svými zákazníky a k tomu jim poskytují na všechny výrobky Amway 100 procentní záruku spokojenosti, což v případě, že zákazník s výrobkem není spokojen, zaručuje plné vrácení kupní ceny. Názory odborníků
Jack Haire, vydavatel časopisu Time a prezident Fortune group říká: „Jsme nadšeni naší spoluprácí s Amway, firmou, která je známá tím, že stanovuje celosvětově měřítko dokonalosti ve svém oboru a dodává vždy jen to nejlepší.“ Jeden z nejlepších světových sprinterů Asafa Powell říká o své spolupráci s Amway: „Svůj první světový rekord jsem zaběhl dva měsíce po tom, co jsem začal spolupracovat s odborníky z Amway a do své stravy jsem začlenil potravinové doplňky Nutrilite.“ Prof. Ing. Jiří Jindra,CSc. je prvním prezidentem Svazu obchodu ČR, který za Vysokou Školu Ekonomickou uzavíral smlouvu o spolupráci s firmou Amway říká: „Amway je firmou, pro kterou lze pracovat s dobrým pocitem. Je to způsob jak si vydělat a zároveň posloužit lidem, kteří rádi přijímají tento způsob prodeje.“