Češi každý rok naplní pomyslný internetový nákupní košík zbožím za několik desítek miliard, aktuální předpoklad je 27 miliard korun.O oblibě nákupu přes e-shop svědčí i to, že objednávky v internetových obchodech stále rostou a v posledních třech letech se dokonce zdvojnásobily. Nejveselejším obdobím jsou pro internetové obchodníky vánoce, ale kromě dárku rekordně roste i prodej dalšího zboží během celého roku.
Tomuto trendu vyhledávat a nakupovat jakékoli zboží přes internetový obchod napomáhá hlavně stále ubývající generace seniorů, tedy lidí kteří s internetem nemají žádné zkušenosti a naopak zvětšující se skupina lidí, kteří internet běžně používají a jsou přes něj zvyklí i nakupovat.
Obchodníci berou tento fakt stále zvyšujícího se počtu internetových spotřebitelů jako velkou obchodní příležitost a jako odbytiště pro své zboží volí e-shop, kde nabízí klidně i stejné zboží jako ve svém kamenném obchodě, ale navíc nabídnou různé věrnostní programy. Volba internetového obchodů jako hlavního, nebo vedlejšího prodejního kanálu je způsobena i stále dostupnějšími možnostmi získání vlastního e-shopu. Vytvořit si internetový obchod bez znalosti programování jde do 2 minut na stránkách www.shopman.cz, za pronájem základní varianty profesionálního e-shopu nezaplatí obchodník ani korunu, je zdarma. V obchodnické administraci jde jednoduše vkládat a upravovat prodávané produkty, jejich cenu a popis.
Tento internetový obchod pracuje když my spíme, nepotřebuje dovolenou, neonemocní a vlastně nedělá nic jiného, než že nabízí a prodává zboží. Internetový obchod je nejlepší zaměstnanec.