Sociální síť Facebook představila na sklonku října novou podobu hlavní stránky. Uživatelům se však změna nelíbí. Důkazem může být vznik skupin "Zpět starý Facebook!!! Hned!!!", která má v současné době 152 885 fanoušků a "Chceme starý vzhled Facebooku!! Po dosažení 200 tis. členů zašleme pezici!!" s 208 731 fanoušky.
"Uživatelé jsou jednoznačně proti poslední změně," komentuje situaci Robert Němec, ředitel internetové agentury RobertNemec.com, která nyní provádí výzkum Facebooku. "Uživatelé především nechápou rozdíl mezi Novinkami a Aktuálními zprávami. Přichází tak o řadu informací od svých přátel na Facebooku."
Novinky by měly představovat ty nejdůležitější příspěvky od vašich přátel za posledních 24 hodin. "Problém je v tom, že Facebook neumí pořádně zjistit, co je to "to nejdůležitější". A uživatelé naopak neumí s Novinkami pracovat," vysvětluje Němec. V Aktuálních zprávách naopak Facebook zobrazuje veškerou aktivitu vašich přátel. "Zde toho naopak vidíte moc," dodává Němec.
"Aktuální podoba Facebooku klade větší důraz na dění v několika posledních hodinách. Na hlavní stránce nezjistíte, jaký odkaz nebo fotka se komu líbila před několika dny - což dříve šlo. Nejste-li dnes na Facebooku aspoň jednou denně, ztratíte přehled o tom, co se stalo."
Z průběžných výsledků výzkumu agentury RobertNemec.com přitom vyplývá, že lidé chodí na Facebook méně často. Navíc si stěžují na snižující se kvalitu obsahu.