Určitě jste si všimli, že poslední dva články, které jsem napsal byli označeny větou „/Tento článek je placená inzerce/„, možná se ptáte proč zde píšu placené články nebo-li PR články, když jsem ze začátku psal, že formu PR články nebudu podporovat, tak hned ze tří důvodů jsem změnil názor.
Za prvé jsem chtěl zhodnotit systém placla.cz, který se právě zabývá prodejem PR článků, za druhé mě to alespoň trošku nakoplo a beru to jako práci, když už něco příjmu jako zakázku tak se to vždy snažím udělat co nejdříve a za třetí jsem celkově přehodnotil pohled na PR články, jelikož si myslím, že na tom není nic špatného a dá se na tom i něco vydělat.
Systém placla.cz jsem našel na webtrhu a rozhodně jako každou novinku na českém internetu vyzkoušel. Celý systém má ještě pár much, které by bylo třeba vychytat, ale funkční je už nyní. Celý princip funguje tak, že zadavatel zadá poptávku + popis PR článku a zadá cenu za kterou je ochotný PR článek proplatit. Dále nastupuje fáze čekání až nějaký bloger, který má v systému svůj blog tuto zakázku příjme, toto zase musí schválit zadavatel, že souhlasí s tímto blogem a bloger se může pustit do díla a poté zveřejnít tento PR článek na svém blogu, magazínu apod. poté zadavatel článek na webu zkontroluje a proplatí.
Vše je řešeno docela intuitivně a vůbec to není zdlouhavé jak se na první pohled může zdát. Každopádně je to trošku nepřehledné, jelikož inzerent, který vkládá do placla.cz peníze neví kolik a jaké blogy jsou v tomto systému zavedené, což je docela nepříjemné, jelikož musí předem vložit peníze a ani potom zde nikde seznam blogu nenajde, prý pro ochranu blogerů a větší diskrétnost.
Zatím je to dobrá a dá se říct jediná alternativa pro blogery, kteří si chtějí něco málo přivydělat.
Což mě přivádí na myšlenku zda psaním na blogu se dá vydělat respektive i slušně uživit. Předpokládejme, že bloger má 4 své blogy, kde denně napíše na každém 1 článek o aktuálním tématu. Všechny blogy jsou zaměřené na určitou oblast a všechny jsou už docela navštěvované. V kombinaci s prodejem zpětných odkazů, prodejem banneru a právě PR články mi zde vychází, že ano i na českém internetu se dá pomocí blogování dostat na průměrný plat České republiky. Za předpokladu, že jeden článek průměrně napíše za 1 hodinu svého času, tak to vychází na 6 hodin čistého času denně i s administraci webu, prodejem a vyjednávání reklamy a placených článků.
Právě PR články bych tipoval jako hlavní zdroj příjmu právě u blogů, jelikož zpětné odkazy už tolik netáhnou a plno firem investuje právě do téhle propagace, kde jsou vlastně odkazy obalené textem ve formě pozitivně laděného článku, ale pozor setkal jsem se i s opakem a to negativní PR článek, který měl ještě větší úspěch.