Základní filozofií většiny firem je upřednostňování jednorázových (i vyšších) plateb za službu, která jim dlouhodobě přinese efekt, než pravidelné, např. měsíční platby za reklamu či zviditelnění, které po ukončení přestanou mít jakýkoliv efekt.
Právě do první skupiny investic spadá SEO, česky přeloženo jako optimalizace pro vyhledávače. V angličtině tato stále skloňovaná zkratka znamená Search Engine Optimalization a třemi jednoduchými slovy vystihuje obor, ve kterém se v poslední době snaží uspět téměř každý. Do pozadí tak mohou jít bannerové reklamy, kde firmy utratí s nejistým výsledkem desítky i stovky tisíc za týden a čím dál větší váhu má právě optimalizace pro vyhledávače.
V čem SEO spočívá?
Jednoduše řečeno jde o soubor pravidel a doporučení, kterých by se vývojáři webových stránek měly držet. Pokud tak učiní, je velmi pravděpodobné, že se po nějaké době dostaví kýžený výsledek – stránka přirozeně poskočí ve fulltextovém vyhledávání na vybraná klíčová slova výše. Tento efekt je zpravidla dlouhodobý, není tak potřeba ze strany společnosti, která web vlastní, vynakládat zbytečné pravidelné finance na reklamu. Optimalizace pro vyhledávače, má další nespornou výhodu – zviditelnění se v přirozeném fulltextovém vyhledávání se totiž dlouhodobě považuje za nejúčinnější zdroj návštěvníků Vašeho webu. Prezentace např. pomocí PPC kampaní má tak zpravidla nižší procentuální efektivnost v poměru návštěvník / objednávka (či poptávka). Návštěvníci internetu stále nejvíce důvěřují výsledkům ve „středovém sloupci“ ve vyhledávání.
Optimalizace pro vyhledávače je tak především know-how malé skupiny lidí a firem, zabývajících se touto činností. SEO je věda teorií a pokud přečtete i desítky odborných knih a literatury, nemáte zaručené, že se dostanete na přední příčky ve vyhledávání. Kromě základních prvků na stránce se totiž optimalizace pro vyhledávače skládá z mnoha dalších faktorů, které slouží jako střípky do jedné velké SEO mozaiky. Vyhledávače tak vnímají i věci, které se dají jen těžko na začátku činnosti webových stránek ovlivnit. Jde např. o stáří domény, celého webu, o množství kvalitního obsahu a zpětné odkazy vedoucí na Váš web. Všechny tyto prvky se pak dají podpořit dalšími SEO principy, jako např. tematickou výměnu odkazů, PR články či satelitními weby (tzv. minisite).
Pokud Vás zaujala síla a zároveň jednoduchost celého principu optimalizace pro vyhledávače (SEO), neváhejte a vyzkoušejte ji i na Vašem webu. Pro kvalitní a propracované poradenství v tomto oboru, či přímou SEO analýzu Vašich www stránek, kontaktujte brněnskou společnost IMP net s.r.o.