Jak mají vypadat a fungovat kvalitní webové stránky. V době rychlého rozvoje Internetu a podnikání na něm, se stejně kvapně vyvíjí a vznikají společnosti a živnostníci zabývající se tvorbou webových stránek. Bohužel tyto společnosti a jednotlivci často nenabízí ani zdaleka tak komplexní služby, aby zajistily kvalitu od prvotního grafického návrhu až po propracovanou optimalizaci pro vyhledávače. Zkusme si nyní povědět o jednotlivých prvcích www stránek, které by při jejich tvorbě neměly být opomíjeny. Na jaké prvky při tvorbě webu nezapomenout? Základem každé webové stránky by měla být v prvé řadě kvalitní grafika. Ta neovlivňuje pouze grafické smýšlení uživatelů, kteří přijdou na Váš web, ale výrazně také promlouvá do celkové funkčnosti internetové firemní prezentace. Je tak dobré se vyvarovat přehnaným grafickým prvkům, které mohou stránky zpomalovat a především způsobit chaos v navigaci a dalších zásadních prvcích webu. Vždy je tak dobré zachovat jistou strukturu stránky (nepřesouvat hlavní menu na podstránkách na jiné místo atd.) a přehlednost pro návštěvníky. Grafická podoba webu by se pak měla vždy odvíjet od oboru činnosti dané společnosti, od záměru, které mají stránky přinést a případně od klientely, kterou mají oslovit. Dalším důležitým bodem je samotný zdrojový kód, ve kterém je stránka napsaná. Ten by se měl řídit danými specifikacemi od tvůrců HTML kódu, W3C a neměl by obsahovat žádné HTML chyby. Pokud jsou tato pravidla kódu dodržena, web je označen jako bezchybný, nebo-li validní. Tato informace je veřejně dostupná na Internetu při zadání dané webové stránky do tzv. „validátoru“.
Optimalizace pro vyhledávače
Poslední dobou se jedním z nejdůležitějších bodů celé tvorby www stránek stává právě SEO, nebo-li optimalizace pro vyhledávače. Většina firem i živnostníků již zvládne vypracovat kvalitní grafický návrh, po schválení ho správně nakódovat bez HTML chyb a předat klientovi. Kámen úrazu však často vzniká právě v posledním bodu prezentace nových webových stránek – u práce na optimalizaci. Ta se stává v marketingu a celkovém prosazování tvorby webových stránek číslem jedna a to z jednoduchého důvodu. Nikdo nechce stránky, i když budou vypadat a fungovat sebe líp, které nejsou napříč Internetem vidět a navštíví je pouze několik lidí za měsíc. Za investované peníze tak klient chce (a měl by chtít) právě zviditelnění jeho nových www stránek. A cenově nejdostupnější a dlouhodobá forma této reklamy je právě SEO. To se věnuje komplexnímu zviditelnění webu v rámci fulltextového vyhledávání na Internetu. Dosahuje se toho pomocí pokročilých principů přímo na webových stránkách, ale také díky podpůrným prostředkům mimo internetovou prezentaci. Do nich patří například registrace do katalogů firem, podpora pomocí PR článků, tematická výměna odkazů s jinými weby nebo vytváření tzv. „minisite“, satelitních podpůrných stránek. Pokud se chcete o problematice celkové použitelnosti kvalitních webových stránek dozvědět více nebo chcete nacenění webu, který všechny výše popsané prvky splňuje, obraťte se na brněnskou společnost IMP net s.r.o., která pro Vás zajistí kompletní servis a poradenství v oblasti internetového marketingu a tvorby www stránek.