Zpětné odkazy jsou klíčem k úspěchu vašeho web.projektu. Proto využíjte nabídky výměny odkazů. Výměna odkazů by se měla realizovat mezi tématicky podobnými weby.
Zpětné odkazy, anglicky back-links, jsou odkazy které odkazují na vaši webovou prezentaci. Není podtstatné, zda je zpětný odkaz umístěn na stejném webu nebo cizím. V případě stejného webu je odkaz nazýván interní zpětný odkaz, v případě cizího webu pak externí zpětný odkaz.
Více než 90% všech uživatelů využívá pro nalezení informací na internetu vyhledávače. V ČR dominuje seznam (2/3 podíl) a google. A právě vyhledávače (vyhledávací roboti) považují zpětné odkazy za jakési preference a podle toho řadí weby ve svém výsledku vyhledávání. A právě počet a kvalita zpětných odkazů mohou být rozhodujícími faktory, na kterých bude záviset úspěšnost Vašeho webu v tvrdé konkurenci na internetu.
Laicky řečeno - pokud na web vede řada zpětných odkazů z kvalitních webů, vyhledávač vyhodnotí takový web také jako kvalitní. Existuje také přímá úměra mezi počtem zpětných odkazů a návštěvnsotí!
Podle kvality a množství zpětných odkazů, tedy podle „popularity“, oblíbenosti webu se rovněž vypočítává PageRank, PageRank a JyxoRank.