Jednou z nejdůležitějších součástí marketingu Vašich webových stránek je úspěch ve vyhledávačích. Vyhledávače představují bezplatný zdroj potenciálních zákazníků a je nutno mu věnovat patřičnou pozornost. Návštěvnost z vyhledávačů bývá stabilní a pomáhá vytvořit či přímo vytváří zisk Vašeho projektu. Jenže co je potřeba k zajištění takovéhoto zdroje?
Bezpochyby nejprospěšnější věcí pro úspěch ve vyhledávačích je množství kvalitních zpětných odkazů. To často bývá problém, protože kvantita odkazů nemůže v žádném případě nahradit kvalitu. V některých případech je kvantita spíše na škodu. Pokud vyhledávač zjistí, že na Váš web vede velké množství kvalitních zpětných odkazů, tak se budete rázem ukazovat na předních místech ve vyhledávání.
Odkaz musí vypadat přirozeně a nabývat pro vyhledávacího robota pocit, že majitel stránek vložil odkaz dobrovolně a s cílem ukázat na cizí kvalitní web.
Druhy vytváření zpětných odkazů:
Velmi oblíbené jsou registrace do katalogů, které tvoří neodmyslitelnou součást budování zpětných odkazů.
Do katalogů nemusíte registrovat pouze hlavní web. Můžete vytvořit několik menších stránek, takzvaných microsites a vytvořit jim vlastní linkbuilding (budování zpětných odkazů). Z těchto stránek poté budete vhodným způsobem odkazovat na Vaše hlavní stránky a tím získáte množství kvalitních odkazů.
Další a velmi důležitá metoda jsou PR články. PR články jsou kratší texty, které je možné vložit na speciální weby, které se zabývají publikováních právě těchto článků. Registrací do PR katalogů je možné získat tématicky velmi kvalitní zpětné odkazy.
Dále velmi oblíbená a beznákladová činnost je výměna zpětných odkazů. Důležité je vyměňovat odkazy se stránkami tematicky příbuznými těm Vašim. Vyhněte se stránkám, které mají na webu příliš mnoho zpětných odkazů. I zde platí, že je nutné, aby odkazy vypadaly přirozeně.
A nakonec je samozřejmostí nakupování odkazů. To funguje stejně jako výměna, akorát s tím rozdílem, že na svých stránkách cizí odkaz mít nebudete. Nakupování odkazů je často velmi výhodné, musíte si ale dobře propočítat, jestli se Vám to vyplatí. Zde je dobré postupovat pomalu, nebo to svěřit odborníkovi.
Všemi těmito službami se zabývá například firma Linkservis.cz