Anonymní průzkum realizovaný prostřednictvím online dotazníku vyplnilo 300 provozovatelů web stránky nebo e-shopu. Průzkum měl poukázat na efekt slevových kuponů pro web stránky a eshopy.
„Slevové portály jsou pro web stránky a internetové obchody vhodné především na jednorázové akce (uvedlo 53% respondentů), protože mají okamžitý efekt (42% respondentů). Tímto způsobem využívá slevomaty až 50% respondentů – na promo akci jeden až pětkrát ročně,“ vysvětluje Sales Manager Ing. Jana Polakovičová z IRISOFT SYSTEMS, s.r.o.
„29% majitelů web stránek a e-shopů označilo slevomaty za trendy nástroj. Slevomaty využívá ve větší míře méně majetná populace Čechů (uvedlo 74% respondentů),“ dodává Ing. Jana Polakovičová.
32% respondentů se domnívá, že efekt slevomatů se dá velice dobře měřit – např. pokud v rámci hypertextového odkazu v reklamě na slevomatu využijete URL Builder.
Mezi negativa slevových portálů patří postupné získávání image výprodejového portálu (37%) a následně možné ohrožení lojality e-shopu (uvedlo 11% respondentů). Negativní vztah ke slevomatům má až 47% respondentů, jako hlavní důvody uvedli, že slevomaty nejsou vhodné pro jejich produkty (42%), nebo si berou provizi (33%). U 8% respondentů negativní vztah pramení z faktu, že cílová skupina na nich nenakupuje.
Respondenti jako nejpreferovanější slevomaty uvedli slevotok.cz, slevomat.cz, zapakatel.cz, vykupto.cz nebo ukazslevy.cz.
IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. provozuje systém na tvorbu web stránek a internetových obchodů - ByznysWeb.cz, který jako první přinesl vytvoření web stránky do 5 minut. Mezi další služby IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. patří i online marketing, optimalizace stránek pro vyhledávače, SEO – optimalizace pro vyhledávače, PPC reklama, tvorba PR článků, registrace PR článků a další.