Promyslete předem cíl Dlouho předtím, než budete kreslit design mobilní aplikace, plánovat funkce a promýšlet marketing, zeptejte se sami sebe, co od nové aplikace očekáváte. Má to být neziskový projekt? Marketingový nástroj? Účinná aplikace na rozšíření možností prodeje? Nebo chcete svým dlouhodobým klientům usnadnit život? Ať je to jakkoliv, určete si předem cíl, který se během celého vývoje a propagace nebude muset měnit.
Hned na začátku se ptejte, jak se Vám investice do vývoje vrátí
Většina zadavatelů vývoje aplikací chce, aby se jim investice brzy vrátila. Proto je nevyhnutelné určit způsoby, jak se mají náklady na vytvoření vrátit. Půjde o placenou aplikaci nebo bude projekt těžit z pronájmu reklamy? Bude mobilní aplikace dalším prodejním kanálem, půjde o to šířit povědomí o značce? Tomuto bodu je dobré věnovat velkou pozornost. Usnadníte si tím následnou práci s propagací. Marketingu a dobrým tipům se věnuje blog www.blog.pixelmate.cz .
Koukejte okolo
Podívejte se po Vaší budoucí konkurenci. Již podobná aplikace existuje? Co jí dělá úspěšnou nebo co Vám na ní přijde nepraktické? Stáhnuli byste si takovou aplikaci sami do telefonu? Jak se bude Vaše aplikace odlišovat, jakou přinese přidanou hodnotu svým uživatelům? Z již vytvořených mobilních aplikací velmi snadno zjistíte, čeho se vyvarovat a co je naopak praktické a lidé to rádi využijí. Můžete si jednoduše porovnat oblíbenost a počty stažení u podobných řešení a tím zjišťovat, co bude pro Váš projekt nejvhodnější.
Dbejte na jednoduchost a přehlednost
V dnešním rychlém a velmi konkurenčním prostředí je nezbytné, aby byla mobilní aplikace jednoduchá, intuitivní a aby byla pro své uživatele uživatelsky přívětivá. Když už si někdo aplikaci stáhne do telefonu, měl by být spokojen, měl by umět vše rychle vyřídit. Vždyť proto si aplikaci stáhnul. Věnujte tedy velkou pozornost grafickým návrhům a následnému testování mobilní aplikace před spuštěním.
Nepodceňte účinný marketing
Budete chtít Vaši novou aplikaci propagovat? Přemýšlíte o klasické reklamě například v podobě PPC pro mobilní zařízení? Budete bojovat o lepší pozice v App Store nebo Google play? A co promyšlenější marketing v podobě aplikace na lokaci Vaší nejbližší pobočky nebo natočení podpůrného zábavného videa? Možností je velmi mnoho a jedná se o často podceňovaný článek projektu.
Vývoj svěřte profíkům
Ačkoliv se může zdát cena od živnostníka výhodnou záležitostí, ušetřené peníze se mohou velmi brzy ztratit na pozdějších úpravách nebo opravách. V dobře naprogramované mobilní aplikaci je potřeba počítat předem s budoucí propagací. Aplikace musí mít perfektní ovladatelnost, musí být rychlá a její kód je potřeba psát přehledně, aby se v budoucnu dobře rozvíjela. Rychle sestavená aplikace bez garance profesionální vývojářské firmy se může tedy záhy pěkně prodražit. Hledáte-li profesionály v oblasti vývoje mobilních aplikací, hledejte zde: www.pixelmate.cz