Náš osobní i firemní svět se zásadně změnil. Jestliže před pouhým čtvrtstoletím bylo problémem něco sehnat, dnes je situace přesně opačná. Uměním je cokoliv prodat. Ne nadarmo je obchodník jednou z nejžádanějších profesí na trhu práce a opravdu dobrý obchodník je téměř vyvažován zlatem. Zákazník se opravdu začíná stávat pánem a prodejce na to musí umět reagovat. Není třeba zákazníka přesvědčovat, že mnou nabízený produkt je ten vůbec nejlepší (to zákazník většinou ani nepožaduje), ale je třeba jej přesvědčit, že právě v tuto chvíli je pro něj nejvýhodnější koupit právě tento výrobek nebo službu. Ale stejně jako jeden prodejce přesvědčuje množstvím pronesených slov, jiný mluví málo, ale doslova sází jeden pádný argument za druhým, jsou i zákazníci nejrůznějších povah. Jeden slyší a reaguje na to, druhý zase na ono. A zde je právě ona hranice, která rozděluje prodejce na dobré, průměrné a slabé. Schopnost co nejdříve poznat, co na zákazníka působí, a umění tomu přizpůsobit svůj postup. Říkáte, že právě toto vám nejde? Pracujte na tom, třeba při kurzu Obchodní dovednosti. Zajímají Vás další kurzy? Podívejte se na firemní vzdělávání Motivu P.