Stanovení finanční strategie Vaší firmy vychází z důkladné finanční analýzy Vašeho podniku. Zaměřujeme se na finanční analýzu Vaší rozvahy, výkazů zisků a ztrát. Sledujeme pozorně vývoj stavu Vašich financí v čase, v trendu. Sledujeme vývoj cash-flow, analyzujeme rentabilitu a aktivitu Vašeho podnikání, jednotlivé finanční ukazatele jako je ROI resp. ROA (rentabilita celkového kapitálu), ROE (rentabilita vlastního kapitálu), ukazatele aktivity (obratu zásob a obratu pohledávek), analýzu zadluženosti a likvidity firmy a samozřejmě EBIT (zisk před zdaněním). Teprve poté je možno stanovit efektivní finanční strategii.
Strategie prodeje
Dobře. Máte nastavenu finanční strategii, marketingovou strategii. Nyní nastal čas pro určení strategie prodeje. Jaké prodejní kanály využijete k prodeji svých výrobků či služeb? Jaké garance budete svým zákazníkům nabízet? Jakými prostředky či zdroji budete prodej realizovat? Budete potřebovat vlastní obchodníky? Nebo partnerskou, obchodní síť? Budete mít kamené obchody či internetový prodej? Bude Váš prodej ambulantní či na objednávku? Nebo kombinace různých způsobů prodeje? Existuje celá řada vhodných nástrojů, jak zefektivnit svůj prodej a docílit vyšších tržeb. Je však třeba zformulovat vhodnou strategii prodeje.