Plánované hospodářství je dávno pryč a v době ostré konkurence je o to více potřeba znát názory klientů, zákazníků, zaměstnanců či uživatelů na poskytované služby. Spokojený zákazník přivede jednoho nového zákazníka, nespokojený jich deset odvede. V době internetových diskusních fór má takový nespokojený zákazník navíc ohromný prostor pro poškození pověsti každé firmy. Podobně spokojení zaměstnanci pracují efektivněji a spolehlivěji. U těch nespokojených musíme vědět, proč jsou nespokojení – jenom tak zabráníme jejich odchodu, který se může hodně prodražit. Ne nadarmo výzkum trhu vznikl v době velké hospodářské krize a firmy, které jej používaly, tak krizi ve zdraví přečkaly. Do výzkumu se rozhodně vyplatí investovat. Ovšem ne každá firma si může dovolit výzkum s tazateli a velkou agenturou. Jak podotýká Petr Pakosta (SurveySimply.cz), který se marketingovým výzkumem dlouhodobě zabývá, internet poskytuje extrémně rychlý, levný a přístupný způsob jak oslovit tisíce respondentů s on-line dotazníkem. Lidé mohou mít z obtížnosti administrace takových výzkumů strach. Ten je ale zbytečný: např. s použitím nástrojů výše zmíněné firmy SurveySimply.cz – výzkum snadno si lidé mohou on-line dotazník koncipovat sami, sami jej rozeslat na emailové adresy a následně jednoduše analyzovat výsledky. Takový výzkum je také šitý na míru potřebám firmy. Internet šetří peníze - tímto postupem je možné realizovat menší výzkum pomocí on-line dotazníku zadarmo a ty velké za desetinu ceny. Je také možné využít poradenských služeb firmy, která může vstoupit do každé jednotlivé fáze výzkumu a klientovi pomoci. Klient tímto opět ušetří - jde o službu na míru, která nezahrnuje zbytečnosti. Samostatnou kapitolou marketingového výzkumu je analýza dat: běžní uživatelé on-line dotazníku si vystačí s jednoduchými tabulkami či grafy, které systém vygeneruje. Avšak podobně jako je potřeba věnovat pozornost sběru dat (zlaté pravidlo sociologického výzkumu zní „garbage in – garbage in“, v překladu přibližně „šmejd na vstupu – šmejd na výstupu“), je nutné provést pečlivě analýzu. Najdou se totiž úlohy vyžadující pokročilé statistické techniky, které dokáží v sebraných datech najít netušené a překvapivé souvislosti. I tyto procedury lze však pojmout atraktivně a uživatelsky přístupně. A SurveySimply.cz takové postupy prezentace dlouhodobě vymýšlí a testuje.