Co platilo a fungovalo včera, může být zítra přežitek. Jedním z posledních trendů je zavádění internetových (některými přezdívaných sociálních) obchodů přímo na Facebooku, na oficiální firemní stránce. Takový eshop je pak umístěn jako samostatná podstránka, kterou může fanoušek stránky navštívit, prohlížet si a sdílet zboží, případně pročítat komentáře svých přátel.
Důvody jako další prodejní kanál, sociální prvek v podobě sdílecích tlačítek a diskusí a obrovská komunita na Facebooku zní poměrně přesvědčivě. Jak je to ale doopravdy? Zbohatnete koupí či vlastním vývojem Eshopu na Facebooku? Pojďme se na to podívat trochu detailněji.
V prvním odstavci je zmíněno, že fanoušek stránky může navštívit facebook eshop. Důležité je zde slovíčko „může“. Má k tomu totiž nějaký důvod? Jedná se o nakupování na stísněné ploše (520px), kterou spousta dodavatelů Facebook eshopu neumí využít. Dalším problémem a častou chybou je, že fanoušek nemá ani tušení o shopu přímo na Facebooku. Majitelé stránek v tomto směru málo komunikují a nesnaží se hledat důvody, proč by tam někdo měl zavítat. A přitom se takové důvody najít dají. V eshopu na Facebooku může být třeba jen určitý sortiment a ten může být přehlednější než na klasickém eshopu. Fanouškům také můžete dát několika procentní slevu. Vše závisí na kreativitě, ale také na typu zboží který prodávate. Ne každý sortiment je stvořený pro Facebook, a tak s takovými řemeslnickými potřebami asi neuspějete.
Myslíte si, že pro Vás má Eshop na Facebooku smysl? Vše závisí na nákladech, které Vám správa, nastavení, organizace a měsíční platby přinesou. Pokud chcete vyzkoušet Facebook eshop vyberte si takového dodavatele, který Vás nezatíží procesně ani administrativně, automaticky importuje zboží a vytvoří vhodně kategorie dle souboru XML, který máte vytvořený kvůli synchronizaci se Zbozi.cz. Vyberte si dodavatele, u kterého nastavení služby zabere pět minut a pak už se budete starat jen o nové objednávky. Posledním parametrem, který by měl Váš dodavatel splnit je nepochybně moderní design, logické ovládání a možnost sociálního sdílení konkrétních produktů. To je totiž hlavním přínosem prodeje na Facebooku neboli FCommerce.
Vyzkoušejte Fstore.cz -Facebook Eshop, který šetří Váš čas.