Dvě nové významné novinky připravil organizátor projektu prvního klientského ratingu bank v ČR OVB Vstřícná banka. Od příštího roku budou do hodnocení zahrnuty nejnovější banky na tuzemském trhu. Současně došlo k rozšíření hodnocení o neregistrovanou veřejnost. Hodnotit tak nyní může každý a pohodlně. Nové banky zaútočí už od prvního čtvrtletí roku 2012
Budou nové banky znamenat revoluci v hodnocení OVB Vstřícná banka? To se dozvíme již v prvním čtvrtletí příštího roku. Do hodnocení totiž přibudou banky Equa bank, Zuno bank a Air Bank. Banky již doprovodily svůj nástup mohutnou reklamní a mediální kampaní.
Aby mohly být banky řádně hodnoceny, měly by mít za sebou alespoň minimální historii, proto se organizátor po dohodě s odbornou porotou rozhodl banky zařadit do hodnocení až od nového roku. Nová banka Fio se stala nejvstřícnější hned napoprvé
Hodnocení bank OVB Vstřícná banka už má s nástupem nových bank zkušenosti. Když v loňském roce ve třetím čtvrtletí naskočila do hodnocení Fio banka získala hned v tomto čtvrtletí titul Nejvstřícnější banka za III. čtvrtletí. Stejně úspěšné hodnocení zaznamenala tato banka i v prvním a druhém čtvrtletí letošního roku. To vše přesto, že se jedná o relativně malou a novou banku. Veřejnost, stejně jako odbornou porotu však oslovil kvalitní produktový model banky, nízké poplatky, jednoduchost systému a stálé rozšiřování pobočkové sítě této banky.
Zda budou stejně jako Fio banka úspěšné i další nové banky ukáží již výsledky za první čtvrtletí příštího roku. Hodnocení nově pro každého
OVB vstřícná bankaProjekt OVB Vstřícná banka se rozhodl zpřístupnit hodnocení pro širší veřejnost, tedy i pro uživatele, kteří se neradi registrují. Od IV. čtvrtletí tak mají uživatelé možnost hodnotit banky i jako neregistrovaní uživatelé a to velmi snadno. Ohodnotit banky na našem trhu, nebo pouze svou vlastní banku mohou uživatelé v průběhu několika málo vteřin.
Formulář pro hodnocení bank naleznou uživatelé jak na stránkách organizátora www.bankovnipoplatky.com, tak na serveru www.mojepoplatky.cz. Postupně budou uživatelé nacházet formuláře i na dalších internetových stránkách partnerů projektu OVB Vstřícná banka. Hodnocení bank je velmi komplexní
I po změnách tak bude hodnocení stát na třech pilířích. Tedy hodnocení odborné poroty, která má v hodnocení největší váhu, hodnocení serveru www.bankovnipoplatky.com, který banky hodnotí z hlediska výše poplatků a změn sazebníků a ze strany registrované a nově také neregistrované veřejnosti. Více o hodnocení OVB Vstřícná banka
OVB Vstřícná banka hodnotí banky od prvního čtvrtletí roku 2010, kdy se historicky první Nejvstřícnější bankou stala Raiffeisenbank. Druhé čtvrtletí plně ovládla GE Money Bank. Ve třetím a čtvrtém čtvrtletí se pak s nejlepším hodnocením umístila Fio banka. Nejvstřícnější bankou roku 2010 byla vyhlášena GE Money Bank.
Veškeré hodnocení, komentáře, odůvodnění, výsledky, výpočty i vývoj hodnocení jsou plně veřejné a dohledatelné na internetových stránkách hodnocení www.vstricnabanka.cz. Otevřenost, veřejnost a upřímnost je tak stejně jako originální hodnotící systém největším přínosem a hodnotou klientského ratingu hodnocení bank OVB Vstřícná banka.
Odborná, jedenáctičlenná porota, jejíž kompletní složení naleznete na serveru hodnocení www.vstricnabanka.cz, má při hlasování největší váhu, která představuje podíl 58,3 % celkového hodnocení. Server www.bankovnipoplatky.com disponuje váhou hodnocení s podílem 25 % a veřejnost (registrovaní a neregistrovaní uživatelé) disponuje váhou hodnocení s podílem 16,7 %.
Nejvyšší váha hodnocení odborné poroty je zajištěním objektivního, nestranného a odborného pohledu odborníků ze světa financí, ekonomiky, práva, podnikání a médií na hodnocené banky. Server www.bankovnipoplatky.com se čtvrtinovou váhou hodnocení hodnotí banky z pohledu poplatkové politiky a přehlednosti sazebníků bank. Veřejnost pak promítá do hodnocení vlastní zkušenosti s hodnocenými bankami a pozitivní či negativní působení image bank
Klientský rating OVB Vstřícná banka je tak nejkomplexnějším a nejúplnějším hodnocením bank v České republice. Klientský rating bank je zveřejňován každé čtvrtletí, kdy jsou veřejnost i banky samotné informovány o tom, zda se jejich pozice na základě konkrétních kroků a opatření jednotlivých bank zlepšuje či zhoršuje.