Vzhledem k obrovskému množství druhů pneumatik, není jedno, jakou si ke svému automobilu, kolu, nebo jinému dopravnímu prostředku pořídíte. Pneumatika se dělí hned na několik druhů díky různým parametrům, které určují výdrž, nosnost, ale i typ dezénu, který je na pneumatice velmi podstatný. Pneumatika obecně je vzduchem plněná nejpružnější součást celého auta. Nejčastěji se skládá ze vzdušnice, neboli duše a pláště – pneumatiky. Samotný plášť je vyráběn z vulkanizované gumy, což zajišťuje vysokou životnost. Musí se ovšem brát ohled i na tzv. rychlostní index. Ten určuje maximální rychlost pneumatiky, kterou může jet po dobu deseti minut, aniž by vzniklo nebezpečí jako třeba zpřetrhání, či prasknutí samotné pneumatiky. Při koupi pneumatiky je nutné dbát nejen na rozměry kola, ale i na nominální šířku pneumatiky, typ konstrukce kostry, indexy rychlosti i nosnosti a samozřejmě i poměr nominální výšky ku nominální šířce pneumatiky. Ohled se musí brát i na tvar dezénu pneumatiky. Ten může být symetrický, což znamená že pneumatiku s tímto typem dezénu je možné umístit na libovolnou pozici. Jinak tomu je u asymetrického dezénu, kdy se liší typ dezénu jak na vnitřní tak i na vnější straně. Je to především kvůli tomu, že jak vnitřní tak i vnější typ dezénu mají svoji specifickou funkci. Vnější strana zajišťuje stabilitu vozu, strana vnitřní odvod vody z mokré vozovky. Směrový dezén znamená, jak již název napovídá, označení směru otáčení pneumatiky. Ovšem nevyvíjí se pouze elektronika, ale i provedení pneumatik tak, aby byly co nejlepší a zajistily co největší bezpečnost při cestování, například díky větší stabilitě auta na silnici.