Jaké jsou výhody a nevýhody mystery shoppingu od "profesionální" nadnárodní společnosti versus od menší české firmy? Nadnárodní společnost má určitě vypracované postupy a školení shopperů, tedy lidí, kteří tzv. tajný nákup provádějí. Další výhodou je mezinárodní pokrytí, což vyhovuje nadnárodním sítím. Nevýhodou jsou ale právě ti shoppeři. Ve většině případů jsou to lidé s minimální praxí, nebo s praxí v naprosto odlišné oblasti. Mystery shopper musí být člověk znalý psychologie, marketingu a HR developmentu a takoví lidé jsou právě v menších firmách (http://www.businessprogress.cz/o-nas/). Tam teprve získává zákazník tu správnou přidanou hodnotu a kompexnost služby (http://www.businessprogress.cz/marketing/mystery-shopping/ nebo http://www.businessprogress.cz/hr-vzdelavani/koucovani/). Rozhodnutí, zda zvolíte nadnárodní firmu nebo malou českou firmu je tedy na Vás. Já dávám zelenou právě Business progress s.r.o. (www.businessprogress.cz).