Před více než 150 lety se rozhodl Franz Bruch podnikat v malém obchodě s potravinami a nyní se hovoří, že se jednalo o vůbec první market Globus. Rodinný obchod postupem času vzkvétal a s patřičnými inovacemi (např. samoobslužný prodej) chyběl už jen krůček k dnešním moderním hypermarketům. Globus tak byl de facto prvním hypermarketem, který vstoupil na český trh, a nebylo to vůbec jednoduché. Zákazník mohl zareagovat nejrůznějšími způsoby, šlo o riskantní krok, který se však Globusu vyplatil. Dnes vypadá síť obchodních řetězců Globus velmi moderně. Velkou chloubou je obrovská šířka prodávaného sortimentu, čeká na vás 15 tisíc druhů potravinářského a 45 tisíc nepotravinářského zboží. Prodávané výrobky ctí prověřenou úroveň kvality a ceny se drží v nejnižších možných polohách. Zelenina i ovoce, pečivo i uzenářské výrobky jsou neobvykle čerstvé. Každý hypermarket Globus navíc provozuje vlastní čerpací stanici s pohonnými hmotami.