UniCredit Bank si od odborníků vysloužila za druhé čtvrtletí roku 2011 průměrné hodnocení 71,44 procenta. Oproti předchozímu čtvrtletí si polepšila o vysokých 3,34 procenta. UniCredit u odborníků zabodovala především stále kvalitnějšími službami pro své klienty, unikátními službami šitými na míru pro vybrané profese a podnikatele a stále širší sítí svých poboček. Jako velmi dobře hodnocený produkt, který banka v průběhu druhého čtvrtletí představila, můžeme zmínit Splatkomat.cz, za zmínku stojí i úroková sazba u Převratné hypotéky, která činí 2, 5 procenta.
OVB - Vstřícná bankaPorotce Jan Brázda ze společnosti Czech CFA Society ohodnotil banku takto: „Banka je v posledních čtvrtletích relativně aktivní a to nejenom v oblasti korporátní klientely ale i běžného retailu. UniCredit se dlouhodobě daří zejména s produktem Převratné hypotéky, která byla dokonce oceněna Zlatou korunou za nejlepší hypoteční úvěr v ČR.“
Výše uvedené pozitivní hodnocení potvrzuje i Dalibor Z. Chvátal, šéfredaktor serveru Měšec.cz. „UniCredit Bank příjemně překvapila novou službou Splátkomat, která umožňuje refinancovat půjčky u jiných finančních institucí. Je jednoduchá a má dobré parametry. Mimoto pokračuje v agresivní kampani na hypotéční úvěrování, kde má velmi nízkou úrokovou sazbu u plovoucí fixace. Není co vytknout, palec nahoru.“ GE Money Bank zaostala jen minimálně
GE Money Bank získala v hodnocení odborné poroty celých 70,17 procenta. Oproti předchozímu čtvrtletí si polepšila o 1,85 procenta. Za první UniCredit Bank přitom zaostala tato banka o pouhá 1,27 procenta.
Odborná porota u této banky hodnotí již tradičně pozitivní dynamiku a zavádění nových nápadů, které jsou na tuzemském trhu často velmi unikátní. Velkou roli v hodnocení poroty hraje také osvětová a vzdělávací činnost banky, která má asi nejpropracovanější systém informování veřejnosti o zajímavých průzkumech a jiných informací ze světa financí, bankovnictví a ekonomiky.
„GE Money láká nové klienty odměnou ve výši 2.000,- Kč za založení běžného účtu. Benefit k tomuto typu služby považuji za neobvykle vysoký. Pro jeho získání je třeba vlastnit účet dva měsíce, dosáhnout obratu na účtu alespoň 7 tis. Kč a provést minimálně jednu transakci platební kartou. Cílem je tedy bezesporu přilákání nových aktivních klientů, kteří bance zůstanou věrní“, říká porotce Eva Poláchová ze společnosti OVB Allfinanz, a.s. Česká spořitelna je stálicí v hodnocení odborníků
Česká spořitelna je stálicí v nejlepší trojce hodnocení odborníků. Tentokrát Česká spořitelna dosáhla na třetí místo a hodnocení 68,06 procenta. I tato banka si oproti předchozímu čtvrtletí dokázala své hodnocení zlepšit.
Spořitelna je odborníky tradičně hodnocena nejlépe ve velikosti a hloubce své nabídky. Tato banka je také velmi dostupná díky své husté síti poboček a bankomatů. Velmi pozitivně hodnotili porotci vstřícný krok vůči klientům, kdy banka kvůli problémům s internetovým bankovnictvím vrátila poplatek za tuto službu a to i klientům, kteří mají tuto službu v ceně balíčku.
Čtvrtá v pořadí se umístila další z velkých bank – Komerční banka. Komerční banka si vysloužila hodnocení 66,11 procenta.
Odborná porota je kromě veřejnosti a serveru www.bankovnipoplatky.com jedním z hodnotitelů v projektu klientského ratingu OVB Vstřícná banka. Její podíl na celkovém hodnocení je 58 procent. Odborná porota má tak v celém hodnocení jednoznačně nejsilnější váhu. Citibank se stala největším skokanem
Největším zlepšením hodnocení oproti prvnímu čtvrtletí mezi všemi bankami se může pochlubit Citibank, které se podařilo zlepšit hodnocení vstřícnosti o celých 6,72 procenta. Velkou roli ve zlepšení hodnocení hraje především nová nabídka retailových služeb a také skutečnost, že se banka stala průkopníkem bezkontaktních plateb, které uvádí jako první do praxe.
Novou energii banky komentuje porotce Dalibor Z. Chvátal takto: „Citibank se v novinkách doslova vyřádila. Nově umožnila rychlé a cenově příjemné převody mezi všemi pobočkami Citibank na světě. Buď jsou za 100 Kč, nebo bez poplatku, podle typu klienta. Když se podíváme, kolik stojí zahraniční platby, jde o velmi dobrou službu.“ Srovnání hodnocení odborné poroty mezi prvním a druhým čtvrtletím roku 2011 Banka I. čtvrtletí 2011 II. čtvrtletí 2011 Rozdíl UniCredit Bank 68,10% 71,44% 3,34 GE Money Bank 68,35% 70,17% 1,82 Česká spořitelna 67,25% 68,06% 0,81 Komerční banka 66,30% 66,11% -0,19 Fio banka 63,89% 63,25% -0,64 Poštovní spořitelna 60,00% 62,00% 2 Raiffeisenbank 61,85% 61,61% -0,24 ČSOB 64,50% 61,39% -3,11 LBBW 59,00% 57,22% -1,78 Citibank 49,50% 56,22% 6,72 Voksbank 60,30% 50,00% -9,7
Kompletní výsledky hodnocení odborné poroty naleznete zde: