Počátek rozvoje franchisingu v naší zemi se datuje do roku 1991. Franchising je dnes rozšířen ve všech zemích světa, nejvíce však v USA. V Evropě je franchising nejvíce populární v Německu. V posledních letech se stává franchising velmi moderní formou podnikání také u nás. Jedná se vlastně o odbytový systém, jehož prostřednictvím se uvádí na trh zboží, služby či technologie. Franchising přináší franchisantům možnost se samostatně podnikatelsky realizovat a zároveň využívat podporu, know-how a zázemí silného a zkušeného partnera. Franchisanti přinášejí do partnerství kromě kapitálu hlavně znalost lokálního trhu a místní situace, zatímco franchisor přináší zkušenosti a úspěšnou koncepci podnikání. Zkuste se i vy vrhnout na podnikání, ve kterém Vám bude pomáhat silný partner, který Vám v těžkých začátcích velmi pomůže. Vy, jako franchisant budete mít pozici na počátku podnikání velmi usnadněnu!
Co by měl mít potencionální zájemce o franchising?
určitou podnikatelskou zkušenost. Ta však nemusí být nutně z oblasti gastronomie touhu být úspěšní, usilovně pracovat a stát se součástí úspěšného týmu ochotu projít pečlivě školením chuť osobně se zapojit a věnovat veškeré úsilí každodennímu řízení prodejny profil silné a úspěšné osobnosti s důrazem na manažerské schopnosti a interpersonální dovednosti
Franchisa se často stává hodnotou, která se dědí z generace na generaci.