Jednou z největších zbraní internetového marketingu a reklamy, je možnost přesně měřit její úspěšnost a efektivitu. Firma investující peníze do podpory své značky či produktu si tak dokáže poměrně přesně spočítat, co jí vynaložené náklady na reklamu přinesly. K tomuto vyhodnocení je však zapotřebí využívat kvalitní nástroj pro měření návštěvnosti webových stránek i s podrobnými statistikami a údaji o návštěvnících. A tímto nástrojem je právě počítadlo Google Analytics. Počítadlo Google Analytics je produktem celosvětové společnosti Google, která svůj produkt v základním nastavení nabízí svým zákazníkům zdarma. Nutno však dodat, že pokud chce firma tento nástroj využívat pro přesné měření své návštěvnosti a pro rychlé vyhodnocování různých reklamních kampaní, těžko již tento základ bude stačit. Naštěstí je zde možnost pokročilých nastavení a především zásahů přímo do měřícího kódu tohoto komplexního počítadla. Díky tomu můžeme počítadlo přístupů na Váš web velmi významně ovlivnit a nastavit pro přesné a rychlé vyhodnocování dat a statistik. Základním nastavením je určení dalších zdrojů provozu návštěv na Vaše www stránky. Jednoduše řečeno, se přidá do seznamu rozpoznatelných vyhledávačů, katalogů firem a dalších stránek, které Vás mohou zajímat. Jde především o webové jedničky na českém trhu, díky čemuž budete mít např. přehled o přesných návštěvách ze zbožových vyhledávačů zbozi.cz a heureka.cz (důležité pro e-shopy) nebo sjednocení statistik z vyhledávačů a přesné rozřazení i do menších webů (centrum.cz, atlas.cz zlatestranky.cz, 1188.cz,… …). Bez této úpravy a přidání podrobnějších zdrojů provozu tak totiž dostáváte zkreslené statistiky o návštěvách na Vašem webu. Pokud počítadlo Google Analytics web odkud návštěvník přišel nerozpozná, jednoduše ho přesune k jinému webu (např. search.com). Důvod je jednoduchý. I přes dobrou podporu tohoto počítadla na českém trhu a kompletní překlad počítadla do českého jazyka, je stále toto počítadlo primárně zaměřené na zahraniční servery a především trh USA. Mezi další možná nastavení patří pokročilé filtry, profily a cíle, které Vám usnadňují a zrychlují práci s počítadlem Google Analytics. Díky tomu se mnohem rychleji dostanete k podrobným a často potřebným statistikám, které byste jinak museli zdlouhavě v počítadle hledat. Kromě toho se dá nastavit individuální požadavky pro Váš web – ať už se jedná o měření návštěvnosti subdomén, jazykových mutací www stránek nebo složitějších propojení partnerských webů. Dalším důležitým bodem, který úprava kódu Google Analytics řeší, je pak např. zabránění možnosti zkreslování dat přístupů pomocí vložení Vašeho kódu na cizí webové stránky. Pokud Vás počítadlo Google Analytics zaujalo a nechcete pouze základní verzi tohoto pokročilého nástroje na měření přístupů na Váš web, kontaktujte společnost IMP net s.r.o. Ta Vám kromě kompletního nasazení a nastavení počítadla, zajistí také servis a poradenství v internetovém marketingu a pravidelné exporty s podrobnými statistikami přístupů na Vaše www stránky.