Vše kolem PC

Na třetí díl populárního RPG Gothic od Piranha Bytes jsem se těšil ze všech her na Games Convention úplně nejvíce (o důvodech čtěte v preview), ale hned na úvod by se slušelo podotknout, že nesplnil má očekávání. V prvé řadě byla představovaná beta jenom a pouze v němčině, což tedy není zrovna můj šálek kávy, takže jsem jednoduše pořádně nevěděl, co dělat a víceméně jsem pouze bloumal po krajině. Naštěstí zrovna podstatu primárního úkolu jsem odhalil – najít Xardase, mocného necromancera, hned po bezejmenném hrdinovi asi nejdůležitější postavu celé série vůbec. Menší problém byl ovšem v tom, že jsem již nerozuměl dialogům, nebyl schopen přeložit zápisky v deníku, což mé investigativní nadšení brzy zchladilo, ale vezměme to hezky postupně...

• Neue Spiele
Po potvrzení volby „Neue Spiele“ a přetrpění několikaminutového loadování jsem se nedočkal žádné úvodní animace a ani jsem nezačínal tam, kde G3 začínat bude, tedy v přístavní vesničce Ardea. Z ničeho nic, bez odpovědi na otázky „Jak? Kdy? Proč?“ jsem se ocitl v jižní oblasti království Myrthana, tedy v poušti. Konkrétně šlo o nějaké menší, shodou okolností taktéž přímořské městečko, do něhož by turista jel asi jen z důvodu přítomnosti gladiátorské arény a krásné vyhlídkové věže. Hráč by se sem ale šel mrknout kvůli každému detailu, protože svět G3 působí mnohem bohatším a propracovanějším dojmem než kdy dříve. Město netvořilo jen pár budov. Byly tu nějaké stany, ohniště, stoly, židle, poházené nářadí i oblečení a tuny dalších drobností, mezi nimiž chodilo kvantum NPC, s nimiž jsem mohl rozprávět.




TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek



Po obhlédnutí mé startovní pozice jsem se vrhnul do divočiny, na cestu do neznáma. S dynamickým kompasem v levé dolní části obrazovky bylo cestování o něco snazší než minule, takže jsem se po nějaké době dostal do střední oblasti herní plochy, která již kypěla zelení. Zavítal jsem do nějaké vesničky, zblízka se pokochal krásnou přírodou (zblízka proto, že dohlednost byla asi kvůli HW nárokům stažena na minimum, takže třeba trsy trávy mi takřka vyskakovaly pod nohama), zaplaval si, pobil nějakou havěť a postoupil o pár levelů výš.

• Překopané ovládání soubojů
Jakožto znalec série jsem měl při seznamování se s ovládáním menší výhodu, protože většina kláves, např. pro vyvolání tabulky se statistikami, deníku nebo pro skok, zůstala nezměněna. Když ale došlo na ony tolik proklamované souboje, plácal jsem se jako ryba na suchu. Zapomeňte na mačkání kláves. V potyčkách se v G3 využívá pouze hlodavec. Letmé kliknutí znamená rychlý útok, mírné podržení střední a když jsem ponechal tlačítko stisknuté asi dvě vteřiny, provedl jsem tvrdý útok.

Z devadesáti procent jsem z důvodu praktičnosti využíval prvně jmenovaný způsob boje, protože jsem měl velkou šanci na zásah, což se o těch dalších říci nedá. Pravé myšítko sloužilo pro blok, nově i štítem. Avšak z toho důvodu, že mé bojové schopnosti byly na nejnižší možné úrovni, jsem si onoho údajně masivně vylepšeného bojového systému moc neužil. Žádná komba, ani ten v tolika videích prezentovaný boj se dvěmi zbraněmi najednou. Pouze jednoduché máchání, které, zvláště pak v kontrastu s takovým Witcherem, vypadalo v otázce animací docela směšně.




• Další novinky
Velkou změnu prodělala i střelba z luku. Zaměřování již není automatické, nýbrž manuální. V tom vidím velkou výhodu, protože pokud jsem v minulých dílech neovládal střeleckou schopnost na alespoň nějaké slušné úrovni, místy jsem netrefil cíl ani na tři metry. Takhle to bylo všechno jen na mě a zlepšování tohoto skillu se projevovalo na míře poškození.

Výraznějším zlepšováním pak prý hráč získá možnost lehce zazoomovat. Mimochodem, šípy po zásahu zůstávaly v těle kořisti, což vypadalo docela efektně. A nejen to. Třeba vzduch se v pouštních oblastech realisticky vlnil. Je vskutku mrzuté, že G3 nebyl k dispozici na žádných high-end PC, aby si člověk mohl vychutnat tu krásnou grafiku, kterou takhle zná jen ze screenshotů a trailerů. Při snaze zjistit, jak grafika v maximální kvalitě opravdu vypadá, se mnou ale moc nesouhlasil počítač, který při snaze o přenastavení zamrznul.

Bohužel jsem se již nedostal k nějakému mistrovi, u něhož bych si osvojil nové schopnosti. Nordmar, severní část země, zahalenou pod bílou dekou, jsem již nenavštívil. Ani jsem se během hraní nestihl potkat nejen se Xardasem, ale ani s žádnou jinou důležitější postavou z minula, jako Diego, Milten, Gorn nebo Lester. Když už nic jiného, tak bych rád viděl alespoň to, jakou vizuální proměnou prošli, jelikož hlavní hrdina vypadá o dost jinak než v G1 / G2.




• Prozkoumání inventáře
Hratelná beta G3 na GC byla mírně nakažena nemocí jménem cheatování. Zatímco perky, kromě těch úplně základních, neovládal hrdina žádné, brnění, mečů i luků měl po jednom kuse a lektvarů pár; kouzelných svitků byl plný inventář. Většinu kouzel jsem znal z dílů minulých (fireball, ohnivý déšť, blesk, léčení apod.) nebo šlo o mírně modifikované verze těch známých (blesková bouře). Zatímco bojování chladnými zbraněmi a nová schopnost v podobě amatérsky zanimovaného sprintu stojí automaticky se regenerující staminu, čarování pochopitelně manu. Ta se, oproti dřívějšku, pomalu sama od sebe doplňuje. I když je možné, že to bylo takhle úmyslně naprogramované pouze pro účely prezentace, stejně tak jako klávesa F8, jejíž stisknutí postavu okamžitě zotavilo, případně dokonce oživilo.

Když jsem poprvé otevřel zmiňovaný inventář, myslel jsem si, že to snad ani není Gothic. Interiér cestovního zavazadla je prostě totálně překopaný, přehledně rozdělený na několik sekcí a plně se ovládá myší. To ovšem nebylo zrovna dvakrát komfortní, jelikož hra měla do plynulého chodu daleko jako šimpanz na kandidaturu do parlamentu, takže i myš jezdila trhaně a při snaze přesouvat položky z jednoho políčka do jiného jsem si připadal ja
Vše kolem PC Adresa : http://www.supergames.webgarden.cz
Kategorie: Počí­tačové hry
Klíčová slova: Vše kolem PC
Uloženo: 10.09.2006
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: 3
Hodnocení webu: Nic

Tip: nejlepší výběr dovolených 2024


 
Copyright © 2005-2024 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobní­ch údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení­ a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde