Domácí práce (práce na doma) jsou běžnou pracovní formou na českém trhu práce. V poslední době zastávají domácí práce širšího významu, který umožnil nástup technologického rozvoje a to zejména internetu. Komunikace zaměstnavatel (firma, společnost) versus zaměstnanec, který využívá typu domácí práce, probíhá většinou formou: mobilní telefon (mobil, GSM), elektronická pošta (e-maily), Skype, ICQ, VoiP telefonie. Pokud se jedná o materiál nebo zboží jsou firmou využívání smluvní dopravci (pošta), kteří zavezou i odvezou zásilku pro domácí práci přímo od Vás z domova. Domácí práce na pracovní trh masivněji zavedly v minulém století nadnárodní firmy a společnosti v USA pod názvem homeworking, v první fázi se jednalo většinou o ruční domácí práce jako je kompletace propisek, zakládání reklamních tiskovin do obálek, vyšívání, telefonní marketing, v další fázi se přeorientovávali firmy včetně malých firem i živnostníků na domácí práci s počítačem. USA i EU stejně jako Česká republika udržuje trend ve směru domácí práce na PC (počítači). Domácí práce bývá často realizována formou smluvní pracovní zakázky.