JAK PREŽÍT KRIZI

Ekonomikou celého světa v současném období těžce zmítá krize a firmy a organizace zoufale hledají možnosti, jak jí úspěšně čelit.

Jednou z možností, jak si v těchto složitých podmínkách zajistit další odbyt a prosperitu, jak získat náskok před konkurencí, jak snížit vstupní, výrobní i prodejní ceny a jak zajistit i svým zaměstnancům další práci je využití možností inovace. Inovace produktů, technologií i materiálů, využití nových zlepšovacích návrhů, popř. i nových patentů, užitných vzorů atp.

Není podstatné potřebu inovace pouze odhalit a navrhnout, jak to mnohdy za tučný honorář dělají nejrůznější "teoretikové", "podnikoví poradci" a "konzultanti", ale nejdůležitější je právě nalézt pro ni i přímé a konkrétní řešení do detailů a také je umět převést i přímo do praxe.

Právě teď je nejvhodnější příležitost pro realizaci inovací.

Ekonomové se shodují, že právě ekonomická krize nebo recese je ideální dobou pro realizaci inovací.

Krize nebo recese je vynikající příležitostí, jak získat konkurenční výhodu, větší náskok a převahu. Ve chvíli, kdy je konkurence oslabená slabšími hospodářskými výsledky, můžeme s dobrým nápadem a i s malými náklady posunout firmu výrazně vpřed, a to i velice výrazným způsobem.

Mnoho firem se proto snaží čelit odbytové krizi zaváděním nových výrobků a služeb, tedy rozšířením své nabídky nebo její inovací, což se nepochybně projeví ve vyšším zisku, nezřídka provázeném výraznými úsporami. A to se bez dobrých nápadů, dotažených a převedených do stádia realizace, určitě neobejde.

Inovace je úspěšné využívání nových myšlenek.

Inovace znamená zavedení změn a novinek, např. zavedení vědeckého a technického pokroku, nových technologických postupů, nových druhů výrobků nebo jejich úprav, nových tvarů, materiálů, vlastností, konstrukcí, funkcí atd.

K realizaci inovací se může využit jak výsledků nákladného výzkumu a vývoje, tak i nejrůznějších nápadů a zlepšovacích návrhů, praktické zavedení drobných i větších zlepšení a změn, dílčích úprav anebo využití patentů, licencí apod.

Důsledkem inovačních procesů jsou úspory práce, času, nákladů, materiálů a energií, zvýšení užitné i estetické hodnoty produktů a jejich kvalita, dále náskok před konkurencí, vyřešení problémů a potíží firem a především zisk.

Inovace je jednou z hlavních a účinných metod řešení problémů a potíží firem a společností.

Objektivními příčinami problémů mohou být vývoj a změna situace na trhu, růst cen a nákladů, podmínek, vliv krize, vliv konkurence apod., tyto sice nemůžeme přímo ovlivnit, ale můžeme se jim vhodně přizpůsobit.

Naopak subjektivními příčinami problémů mohou být například nevýkonné vedení (neochota či neschopnost přizpůsobit se novým podmínkám, málo kreativní management, provozní slepota, špatné návyky a zaběhlé zvyky, zlozvyky a komplexy), zastaralé metody, způsoby a postupy, zbytečná složitost, nákladnost a technická zastaralost produktů, nekonkurenceschopnost, neúčinná webová prezentace apod., k tomu navíc přidané přílišné zaneprázdnění vlastní činností a přemýšlením nad možnostmi zlepšení nebo záchranou, dále tzv. profesionální deformace a profesionální slepota, provozní slepota, nedostatek času, tlak, zodpovědnost, stres, vytížení, přepracování atd. Toto vše i mnohem víc je nutné odhalit, pojmenovat a pokusit se změnit, toto vše je plně v naší moci!

Cílem inovací v různých odvětvích výroby, obchodu i služeb jsou například:

•úspory nákladů (materiálů, surovin, energií, pracovníků, prací, dopravy, zkrácení časů, zjednodušení a zefektivnění technologických procesů výroby, prodeje a odbytu),

•zvýšení (produkce, sortimentu, exportu, obratu, zisku, počtu zákazníků a uživatelů, objednávek, jakosti, kvality a užitné hodnoty produktu, bezpečnosti, ekologičnosti),

•vyřešení problémů a potíží firem a společností,

•jiné výhody (náskok před konkurencí, prestiž firmy, vliv na trhu, globální expanze apod.).

Využitím originálních nápadů, vizí a know-how lze vyřešit prakticky každý problém, neboť nic není dokonalé a i současná novinka je již zastaralá a lze ji zlepšit.

Autorem a realizátorem tohoto projektu je Otakar Jalůvka. Má kvalifikaci a praxi i technického směru a pracoval v řadě firem a společností v různých oborech a oblastech výroby, obchodu, služeb i kultury na různých úrovních, od dělnických až po manažerské, má osobní zkušenosti s externí spoluprací i s živností a podnikáním.

Veškeré informace o možnostech využití inovací, nápadů, zlepšovacích návrhů, patentů, návrhů řešení a jejich realizacích najdete na http://inovace.kvalitne.cz



http://www.inovace.kvalitne.cz

mailto:otacar@seznam.cz



JAK PREŽÍT KRIZI Adresa : http://inovace.kvalitne.cz
Kategorie: Průmysl, zemědělství­, výroba
Klíčová slova: inovace, poradenství, konzultace, realizace inovací, úsporná řešení, know-how
Uloženo: 05.10.2012
Hodnocení (jako ve škole) 
Hlasuj:   1 2 3 4 5
Hodnocení recenze: Nic
Hodnocení webu: Nic

Tip: nejlepší výběr dovolených 2024


 
Copyright © 2005-2024 by Zdeněk Hejl. Zásady ochrany osobní­ch údajů.
Napište (nechte si napsat) recenzi. Hodnocení­ a kritika webu Web-Recenze.cz | Reklama zde