"Pohled zvenčí" je originální, rychle realizovatelná a velmi účinná metoda, která má za cíl odhalení a odstranění nejrůznějších problémů a potíží společností, firem i jiných subjektů. Výsledkem pohledu zvenčí je nabídka portfolia možných úspěšných řešení, a to mnohdy i bez potřeby dalších dodatečných nákladů a investic a využívající stávající kapacity, zařízení i personál.
Tato metoda je založená na principu využití nestranného a nezávislého pohledu zvenčí, na odstupu a nadhledu oproštěném o tzv. profesionální deformaci a profesionální slepotu, resp. provozní slepotu, na nestranné a nezávislé analýze, na tom, že nic není dokonalé a že vše prochází neustálým procesem vývoje, na skutečnosti, že vždy se najde řešení, pokud se skutečně hledá, dále na faktu, že více hlav více ví a v mém případě také na mé letité praxi a zkušenostech z různých oborů a oblastí výroby, obchodu, služeb i podnikání.
Je prokázáno, že pohled zvenčí dokáže odhalit mnohé, co zůstává vnitřnímu pohledu skryto a že ve svém důsledku doporučená nabídka portfolia návrhů, nápadů, řešení, změn a úprav má po jejich následné aplikaci v praxi jistou garanci úspěšnosti. A o to se můžeme v případě Vašeho zájmu společně pokusit.
Můj pohled zvenčí přímo realizuje navrhovaná řešení.
Výhodou a předností mé verze „Pohledu zvenčí“ oproti ostatním poradenským subjektům v oblasti management consultingu je jedinečná možnost současného využití mé specializace, kterou je především nejen navrhování, ale i realizace konkrétních doporučených technických úprav a inovativních zlepšení, obohacených třeba případně i o nové patenty, užitné a průmyslové vzory apod., což efekt užití aplikace této metody v praxi násobí.
Uplatnění „mého pohledu zvenčí" spočívá podle potřeby v diskrétní konzultaci a ve studiu materiálů, ve sledování v terénu i v provozu, v měření, v marketingové rešerši, v kalkulaci, dále pak v analýze stavu a v odhalení příčin problémů a následně ve volbě návrhu změn, úprav a inovací (např. rozšíření nebo změna sortimentu, restrukturalizace, specializace, komunikace, optimalizace webové prezentace SEO, vhodná reklama a propagace, změna způsobu a podmínek prodeje, dílčí technické a konstrukční úpravy produktů, zdokonalení, zjednodušení procesů, úpravy výkonů, parametrů, kvality, designu, materiálů, obalů, nové patenty, užitné vzory i průmyslové vzory, licence apod.), které by v kombinaci s návrhem vhodné další strategie měly pomoci přispět k rychlému odstranění příčin problémů, zlepšení stavu, popř. odvrácení rizika nebezpečí nebo dalších ztrát.
Tato metoda z různých objektivních a námi neovlivnitelných příčin sice nemůže zaručit vždy úspěch na 100 %, ale zato může díky nezávislému posouzení a analýze pomoci objektivně, bez falešného sentimentu, ješitnosti a sebeklamu diskrétně odhalit a pojmenovat příčiny vzniku problémů, může pomoci najít východiska a navrhnout a realizovat vhodné změny, řešení, nápady a úpravy, nalézt vhodnou strategii a pomoci navrhnout následný krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý plán.
Z těchto důvodů je má verze „pohledu zvenčí“ smysluplná a její aplikace a využití v praxi může být maximálně prospěšné a užitečné. V případě jakýchkoliv problémů je každá dobrá rada nad zlato a u podnikání i jakékoliv jiné vážné činnosti to platí dvojnásob. A platí to nejen v případě problémů a záchrany, ale i před zahájením jakékoliv komerční činnosti a projektů (oponentura – oponentní řízení). Přitom cena takovéto služby v případě nalezení úspěšného řešení může činit pouhý nepatrný zlomek oproti hodnotám a ziskům, který tento „pohled zvenčí“ může přinést. A to jistě stojí za úvahu.
Aplikace mého pohledu zvenčí má standardně sedm základních fází:
•konzultace se zadavatelem o jeho požadavcích a cílech, seznámení se současným stavem a s podmínkami spolupráce, předání základních informací a podkladů,
•sběr dat a získávání potřebných informací v terénu, zjišťování reálného stavu a situace, odhalování rezerv a možných zdrojů a příčin potíží, pozorování, měření, zkoušky atp.,
•analýza, kalkulace, vyhodnocení a zpracování získaných poznatků, údajů a informací,
•hledání a výběr možností a variant vhodných způsobů řešení, vlastní kreativní činnost, rešerše, zkoušky, testy, konzultace s experty atp.,
•zpracování výsledků do Návrhu doporučení vhodných řešení a úprav, obsahující jejich odůvodnění a jejich předpokládaný ekonomický i jiný dopad (ukončení zákl. aplikace),
•praktická realizace vybraných, konkrétních, navržených a doporučených inovativních technických úprav, řešení a zlepšení, jejich vývoj a zavedení do praxe,
•případné návrhy, vývoj a realizace nebo spolupráce na vývoji a realizaci nových patentů, užitných a průmyslových vzorů apod. (dlouhodobější spolupráce).
Náplň fází i jejich počet se může měnit podle potřeb zadavatele, podle jeho specifických a konkrétních požadavků.
Autor a realizátor je jediným a privátním subjektem, čímž je maximální diskrétnost zaručena.
Realizátor této činnosti pracoval v řadě firem a společností v různých oborech a oblastech výroby, obchodu, služeb i kultury na různých úrovních, od dělnických až po manažerské, má bohaté zkušenosti i s externí spoluprací a s podnikáním.