Marketingový mix pro byznys Jak připravit kvalitní marketingový mix je otázka, kterou se zabývá každá firma. Ve své podstatě jde o to, aby jednotlivé marketingové nástroje byly fukčně zkombinovány tak, aby výsledkem byl celistvý a vzájemně provázaný soubor aktivit. Ačkoliv marketingový mix řadě podnikatelů připadá jako velmi teoretická záležitost, ve skutečnosti má jeho korektní realizace přímý vliv na výsledky v podnikání. Společnost Provocado se poskytuje marketingové poradenství a častým úkolem je právě příprava marketingového mixu. S čeho se marketingový mix skládá Samotný marketingový mix je složen ze čtyř komponent. Právě známá marketingová 4P se teoreticky probírají na jakékoliv obchodní škole. Zásadní však je, jak by měly být tyto součásti realizovány v praktickém chodu firmy. Na co si je potřeba dát pozor a které věci se nesmí zapomenout. Když připravujeme marketingový mix, je potřeba důkladně zhodnotit prostředí každého klienta. Co přesně firma dodává, jak se chovají její zákazníci, jakými cestami se dostávají k produktům a samozřejmě i jaká média jsou pro ně relevantní. Jak navrhnout komplexní marketingový mix Zásadním parametrem marketingového mixu je jeho komplexnost. Správný marketingový mix využívá vlastnosti nabízeného produktu, a hledá argumenty, jimiž podporuje jeho koupi. Nechápe cenu jako čistý objem peněz za produkt, ale řeší její vztah vůči konkurenci a vůči očekávání zákazníků. Marketingový mix zahrnuje i přímé komunikační nástroje, jako je reklama, PR či přímý marketing. Poslední jeho složkou je distribuční řetězec, který zaručuje, aby se produkt dostal přímo k zákazníkovi. Společnost Provocado je navrhuje pro své klienty profesionální marketingové mixy.