Reklamní fotografie zahrnuje fotografování pro komerční účely: např. v reklamách – reklamní kampaně, merchandising, firemní brožury a letáky, menu v kavárnách a restauracích, fotografie na webstránky apod. Fotografie je silným vizuálním prostředkem, který podpoří psaný text dnes už neodmyslitelným způsobem. Používá se k podpoře prodeje produktu, či služby a existuje řada způsobů, kde fotografie může být použita k lepšímu prodeji na trhu výrobků a korporací.
Prodej produktu
Komerční fotografie produktových řad, nebo jednotlivých výrobků, můžeme buď zaměřit na konstrukci výrobku (např. tvar, strukturu, lesk apod.), nebo použití výrobku (např. funkce, spolehlivost apod.) Produktová komerční fotografie odhaluje detaily a potřebu produktu ve vztahu k zákazníkovi, zatímco reklamní, komerční fotografie je více o postavení a zajímavosti produktu.
Podpora podnikání
Firmy mohou využít reklamní fotografii na svoji vlastní podporu, nebo na podporu jednotlivých aspektů své práce. Tam je rozdíl mezi komerční fotografií, která se často provádí ve studiu, nebo izolovaném prostředí a průmyslové fotografii, která se fotografuje přímo v objektech výrobních hal, továren apod. Obyčejná metoda na podporu podniků je přes architektonickou a stavební fotografii, kde může být firma viděna jako produkt.
Reklamní fotograf
Ze současných reklamních fotografů mohu vřele doporučit fotografa Petra Nikla. Přímo v osobní zkušenosti (spolupráce) jsem se přesvědčil, že dokáže sám navrhnout a kreativně realizovat jakoukoli zakázku ve vynikající kvalitě a na vysoké úrovni. Má slova potvrzuje jeho spolupráce z obchodními řetězci i jednotlivými firmami nejrůznějšího zaměření. Požadujete-li kvalitní a kreativní fotografie kontaktujte fotograf Petra Nikla.