Zimní údržba lodi se zabudovaným motorem: ČLUN: - Umytí člunu a odstranění nečistot. - Oprava Gelkoatu, přebroušení a vyleštění povrchu. - Popřípadě natření kýlu člunu antivegetativní barvou. - Vyjmutí čalouněných dílců z lodi a uložení do suché a vytápěné místnosti. - Očištění a konzervace nerezových částí lodi + zastříkání olejem KONKOR 101. - Kontrola elektroinstalace a funkčnosti všeho el.příslušenství, popř.oprava.
- Odčerpání pitné vody z nádrže popř zalití přípravku pro její desinfekci a zápach. - Odpojení čerpadla ze systému a jeho uložení do vytápěné místnosti. - Vyfoukání vody z potrubí, vysušení záchodu a otevření všech kulových ventilů. - Výplach fekální nádrže a odčerpání veškeré vody, + zalití fridexem a jeho natažení do Macerátoru, kde zůstane přes zimu. - U plachty vybavené spínacími patenty je nutné tyto promazat a jejich protějšky na lodi řádně upevnit a také zakonzervovat. - Zipp na plachtě je nutné lehce potřít mazacím tukem, popř. olejem. - Chladničku je nutné řádně umýt, vysušit, dát do ní přípravek pro pohlcování pachů a dveře nechat pootevřené. - Nádrž paliva by měla být přes zimu plná… - Řetěz u navijáku je nutné vymotat ven, umýt a nakonzervovat. - Člun je nutné parkovat pod střechou, aby do něj nepršelo. - Při parkování je nutné nechat otevřenou výpust v kýlu lodi, aby případná voda mohla z lodi volně odtékat a nezamrzla. - Člun je vhodné nechat větrat. MOTOR zabudovaný: - Nastartování motoru za použití klapek, jeho vypláchnutí a ohřev. - Vypuštění oleje ze 4-taktního motoru, výměna olejového filtru a nalití nového oleje se specifikací danou výrobcem!!! - Výměna oleje v převodovce po její kontrole těsnosti tlakováním. - Kontrola množství oleje v hydraulickém systému vyklápění – Power Trim + kontrola fce. - Kontrola množství oleje v hydraulickém systému řízení. - Konzervace šroubení a celého povrchu motoru pod kryty. - Rozpojení + konzervace + spojení veškerých konektorů el.instalace. - Povolení, ošetření a znovu montáž kabelu ukostření motoru. - Demontáž akumulátorů, jejich dolití destilovanou vodou, nabití a uložení do teplé místnosti. - U vestavěného motoru je velice důležité NEZAPOMENOUT na skutečnost, že i po vypuštění vody z motoru tato z části v motoru zůstane!!! Proto je nutné do motoru nalít Fridex. - Demontáž lodního šroubu, jeho kontrola, popř.oprava a namazání hřídele. - Namazání všech částí dle plánu mazání. - Odkalení palivového systému, kontrola těsnosti a výměna palivových filtrů – všech! - (Zvlášť je nutné věnovat zvýšenou pozornost systému EFI!!!) - Kontrola stavu ANOD + jejich výměna.
Cena zimní údržby záleží na velikosti člunu, motoru, jeho stáří a stavu.