Internetový katalog je webová stránka, která soustřeďuje odkazy na jiné webové stránky. Ty jsou setříděny do stromu kategorií a podkategorií. Internetové stránky do katalogu navrhují převážně jejich majitelé. Editoři katalogů poté tyto návrhy kontrolují a schvalují. Uživatel pak může jednoduše vyhledávat v konkrétních kategoriích. Kvalita katalogů je přímo úměrná počtu odkazů, kvalitě odkazů, ale také kvalitě třídění a počtu kategorií. Registrace do katalogů je většinou zdarma. Existují však i katalogy, které jsou placené – jedná se hlavně o specializované katalogy. Některé katalogy vyžadují zpětný odkaz z Vašich webových stránek. PR články jsou jednou z forem a prostředků využívaných při SEO, což je zkratka pro optimalizaci stránek pro vyhledávače. Využívají se k tomu, aby si co nejvíce potenciálních zákazníků, nebo uživatelů našlo cestu na web toho, jenž si tyto PR články objednal. Velmi důležitá jsou klíčová slova, která jsou v těchto textech použita, ta totiž odkazují právě na požadovanou stránku. Články jsou umisťovány na miniweby a PR weby, které slouží jako rozcestníky při vyhledávání a jsou také registrovány pro co nejvíce vyhledávačů, což opět zvýší návštěvnost. Další možností je publikování článků na kvalitnější zpravodajské weby. Krátké texty se také umisťují rovnou do vyhledávačů, nebo do diskuzních for, jako součást linkbuildingu. Od napsání, až po správné umístění článku je docela velký kus cesty, a tímto se zabývají specializované firmy, které často hledají externí spolupracovníky, kteří tyto články píšou a dostávají za to regulérně zaplaceno. O publikaci takového článku se pak může starat někdo jiný. Hodnocení je dosti rozdílné u různých firem, a také pravidla psaní PR článků nebývají rozhodně stejná. Někde vám zaplatí i 100 korun za tisíc znaků, jinde dostanete korun 5. V současnosti se odměna za jednu normostranu, tedy 1800 znaků pohybuje okolo 50 korun nejčastěji. Zde opět dosti záleží na koho narazíte. Je možné pracovat na smlouvu v kanceláři, nebo doma na částečný úvazek, dokonce můžete pracovat zcela dle vlastního času, a jen si tak přivydělávat, když zbyde trochu času. PR články můžete psát kdekoliv, třeba i na cestách vlakem, či autobusem.
PR články jsou tedy příležitostí také pro ty, kdo hledají práci. Přitom to není zase tak složité, jedná se v první řadě o psaní poměrně jednoduchých textů, které pak dostanete zaplaceny. Záleží jen na Vás, kolik toho zvládnete a samozřejmě také na tom, pro koho pracujete, a jak Vás platí. Zpočátku rozhodně nečekejte závratné ohodnocení, ovšem jako jinde, i zde je možný určitý kariérní postup a pokud budete snaživí, tak se můžete opravdu vypracovat a takovouto prací se živit.