Se ztrátami se v každé firmě počítá a každá firma se je snaží minimalizovat. Dvoudenní konference, kterou koncem listopadu pořádá v Brně vzdělávací společnost MotivP, se bude zabývat ztrátami, které nejsou na první pohled zřetelné. Je to knowledge management, neboli předávání znalostí a dovedností. Markantní je to zejména u obchodních firem, kde s každým odcházejícím obchodníkem firma často ztrácí i jeho kontakty. Ale nejenom těch. Stejně lze hovořit o ztrátách u řídících či tvůrčích pracovníků jakéhokoliv oboru. Problémy se však mohou vyskytovat i uvnitř firem, kde není přehled o znalostech a dovednostech, které jsou uvnitř firmy k dispozici. Laicky řečeno – jedna hlava není, co ví druhá. Firmy tak v nejednom případě vynakládají nemalé prostředky na vzdělávání a získání informací, které již vlastně mají. Jen o tom nevědí.
Cílem konference však není ukázat knowledge management jen jako vědeckou či manažerskou teorii. Proto jsou součástí konference i zajímavé workshopy, předávání zkušeností firem, jež mají tento postup velmi dobře propracovaný a samozřejmě předvedení knowledge managementu v praxi. Tentokrát ve velmi příjemné formě. V podání mistrů kuchařů místního hotelu s jídly, která se nevyskytují v žádných kuchařských receptech.