Jak se projeví špatně připravená jednodenní rozvíjející akce?
I dlouho po akci nikdo nezaznamenal efektivní výsledek. Nachystaná firemní akce má chybu v definici cíle. Ten je buď nesprávně stanovený nebo nereálný - vzhledem k dané skupině.
Nezúčastním se! Teambuildingová hra je použita nevhodně k firemní kultuře. Diskomfortní zóna zúčastněných není ani zdaleka zasažena, nebo naopak dochází k odmítnutí.
High-tech hračky na akci domluvené subdodavatelem jsou chápány jako obraz skutečné kvality.
Skupina se trhá. Stále stejné aktivity špatně motivují pracovníky. Nedochází k myšlenkovému ponoření se do hry. Zúčastnění nejdou do aktivity naplno.
Pro rozvoj zaměstnanců a budování týmu je použito "sterilní" - neatraktivní prostředí a nátlak.
Zaměstanci mají předsudek k samotné připravené akci. Časová vytíženost personálních pracovníků pověřených k organizování "teambuildingu" má za následek převzetí rozhodnutí, že letos to uděláme stejně jako loni. Dalším častým jevem je také neznalost metod a postupů k rozšiřování potenciálu osobnosti v oblasti zkušenostního učení. Zaměstnanci již s tímto předsudkem k akci posléze přistupují.